همکاری واگن پارس و ماشین سازی؛

جلوگیری از خروج 30 میلیون یورو ارز از کشور

کد خبر : 13738
یکشنبه 21 مهر 1398 - 11:38

با همکاری کارخانه های واگن پارس و ماشین سازی اراک و ساخت محصول مشترک سالانه از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور جلوگیری می شود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با همکاری کارخانه های واگن پارس و ماشین سازی اراک و ساخت محصول مشترک سالانه از خروج میلیون ها یورو ارز از کشور جلوگیری میشود.
مخازن و واگن های حمل اسید محصول مشترک دو ابر کارخانه ماشین سازی و واگن پارس است که پس از 4 ماه تلاش، طراحی و ساخت به ثمر نشست و 50 نمونه از این واگن ها اکنون آماده تحویل به مس سرچشمه کرمان از جمله صنایع مس ایران است. 
صفاری راد جانشین مدیرعامل واگن پارس با بیان اینکه قرار داد ساخت این واگن ها 100 مورد است گفت: علاوه بر بومی سازی فناوری ساخت با ساخت هر 100 واگن حمل اسید 6 میلیون یورو خروج ارز جلوگیری می شود و کارگران داخلی نیز مشغول کار می گردد.
صفاری راد گفت: اکنون 50 واگن حمل اسید آماده تحویل است و تا پایان آذرماه مابقی واگن ها نیز آماده و تحویل می شود.
وی با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت ساخت ماهانه 40 واگن حمل اسید در دو کارخانه ماشین سازی و واگن پارس وجود دارد اضافه کرد با ساخت این نوع واگن محصول جدیدی به سبد تولید کارخانه های اراک اضافه شد. 
وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن ساخت این واگن ها از رضایت کارفرما و احتمال افزایش تعداد ساخت تا 500 دستگاه واگن اسید دیگر نیز خبر داد که می تواند رونق نسبی کارخانه را شتاب دهد.
خلیلی مدیر کارگاه ساخت مخزن اسید در ماشین سازی اراک هم گفت: با توجه به اهمیت ساخت مخازن اسید از فناوری های جدید برای ساخت استفاده شد و جوشکاری به صورت اتوماتیک انجام شده است. 
وی ظرفیت هر مخزن را 60 تن دانست که به اندازه سه تریلی حمل اسید است و علاوه بر صرفه اقتصادی در حفظ محیط زیست و کاهش مخاطرات جاده ای هم موثر است.
پیش بینی می شود با ساخت 500 واگن دیگر از خروج 30 میلیون یورو ارز کشور جلوگیری شود. 

انتهای پیام/

منبع:  خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک

 

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه