مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دیدار با مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات:

جامعه کارگری در پیشبرد جنگ اقتصادی جایگاه ویژه ای دارد

کد خبر : 14790
سه شنبه 20 اسفند 1398 - 09:57

مسئول سازمان بسیج دانشجویی در دیدار با مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اظهار کرد: حوزه ماموریتی بسیج کارگری در جنگ اقتصادی ویژه است، هم بحث تولید هم جامعه کارگری که خانواده بزرگی را در کشور شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در دیدار با مسئول سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: بسیج کارگران و کارخانجات همانند بسیج دانشجویی در اکثر کارخانه‌ها حوزه و پایگاه راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: در طرح شهید برونسی نیز گروه‌های جهادی با هدف احصاء مسائل کارخانه خود فعالیت می‌کنند و این فعالیت محدود به بسیجیان نمی‌باشد و این گروه‌ها باید مسئله محور در کارخانه خود جهاد کنند و سبب افزایش تولید و بهبود کیفیت شوند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اظهار کرد: سازمان بین المللی کار بعد از مجمع جهانی سازمان ملل بزرگترین مجمع بین المللی است و در تغییر و تحولات سیاسی کشورها نقش بسزایی دارد اما در کشور ما این ظرفیت نادیده گرفته می‌شود و در برخی موارد تهدید محسوب می‌شود. 

رعیتی فرد خاطر نشان کرد: تفکیک نیروهای تولید صحیح نیست با تقسیم‌بندی‌هایی از جمله بسیج صنعت، کارگری سبب تفکیک قوای واحده می‌شود و همین امر می‌تواند آسیب‌زا باشد. 

در ادامه علینژاد جانشین سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اشاره کرد: در کارخانه‌ ها کارگروهی به نام کارآمدی شامل بسیجیان و غیربسیجیان تشکیل می‌شود و این گروه الویت‌های خود برای اقدام در کارخانه را احصاء می‌کنند.

وی ادامه داد: در این میان 30 الی 40 مشکل اصلی داریم که هر کارخانه بنا به ظرفیت و توانمندی‌های خود الویت‌گذاری می‌کند و به حل آن می‌پردازد. 

علینژاد تصریح کرد: در حوزه مصرف و تولید نیز باید نخبگان و رهبران اجتماعی از جمله دانشجویان به سمت کارخانه‌ها و تولید سوق داده شوند و طی جلسات و بازدیدهایی توان تولید داخلی و مصرف صحیح را در اذهان آنان نهادینه کرد و این افراد سفیران تولید شوند. 

وی در ادامه تشریح کرد: بسیج دانشجویی باید در مطالبه‌گری‌ها با ما همراه باشد و مرجعیت ما را بپذیر تا با عملکرد صحیح و در جهت منافع کشور دست به اقدامات اساسی بزند. 

محمدجواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ماموریت ویژه بسیج دانشجویی، گفت: حوزه ماموریتی بسیج کارگران و کارخانجات در جنگ اقتصادی ویژه است، هم بحث تولید هم جامعه کارگری که خانواده بزرگی را در کشور شامل می‌شود، اقدامات شایسته‌ای مشاهده می‌شود و رویکرد کارآمد کردن نیروها و کارخانه‌ها رویکرد صحیحی است که مزایای آن در درجه اول برای خود کارگر است. 

وی تشریح کرد: در کل دنیا سه قشر کارگران، معلمان و دانشجویان گروه‌های اصلی جوامع هستند و همیشه مورد توجه هستند و با نگاه فرصت محور باید از این اقشار استفاده صحیح کرد و توانمندی‌های موجود را به صورت بالقوه و بالفعل استفاده کرد. 

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه