تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان بسيج كارگري کشور منعقد شد

کد خبر : 3208
شنبه 9 آبان 1394 - 13:39

تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان بسيج كارگري کشور منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان بسيج كارگري منعقد شد که  به منظور تحقق منويات مقام معظم رهبري ( مد ظله العالی ) و در جهت هم افزايي پتانسيل هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان بسيج كارگري کشور در بهره وري بيشتر آموزش هاي كارگران و شاغلين كشور و نيز ايجاد انگيزه هاي كارآفريني و صيانت و ايجاد اشتغال در كارگران علي الخصوص كارگران بسيجي تفاهم نامه همكاري آموزشي منعقد شد.

دکتر کوروش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشورگفت:نياز سنجي، برنامه ريزي، اجرا و ارزشيابي دوره هاي آموزشي منسجم و يكپارچه مورد نياز اعضاي بسیج كارگري، ايجاد انگيزه و زمينه كارآفريني و اشتغال زايي كارگران علي الخصوص اعضاي بسيج از طريق آموزش هاي كارآفريني و تشكيل تعاوني،احصاي نيازهاي آموزشي بنگاه هاي اقتصادي از طريق اعضاي بسيج،همكاري در اجراي برنامه هاي سازمان نظير طرح آموزش توليد، بازاريابي و فروش و همكاري در برگزاري مسابقات مهارتي ويژه كارگران از اهداف این تفاهمنامه می باشد.

وی گفت: برگزاري دوره هاي آموزشي نيازسنجي آموزشي شغلي و كارآفريني جهت اعضاي معرفي شده از سوي بسيج،استفاده از مربيان و كارشناسان خبره معرفي شده از سوي بسيج در موارد مورد نياز سازمان در قالب استادكار مهارتي، اولويت قرار دادن اعضاي بسيج جهت شركت در دوره هاي آموزشي سازمان و بيمه مسئوليت مدني كارآموزان دوره هاي آموزشي برگزار شده در فضاها و كارگاه‌هاي سازمان از دیگر تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این تفاهمنامه است.

رمضانعلی طالبی مسئول سازمان بسیج کارگری کشور: با بررسی نگاهای دوگانه اعتماد به ظرفیت های درون کشور و اعتماد به سرمایه های ملی و نگاه  سراب گونه به بیرون و شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی گفتند چاره کار تحقق اقتصاد مقاومتی در ابعاد جامعه است بنابراین در آستانه تدوین برنامه 5ساله ششم ضرورت دارد تا به گونه ای برنامه ریزی شود تا امکانات موجود استفاده  و اندیشه و تفکر بسیجی شرایط حمایت از تولید داخلی با رفع موانع آن فراهم شود. امروز حمایت از عناصر کار آفرین و خلاق کمک زیادی می کند تا ظرفیت های بالقوه کشور به بالفعل تبدیل شود و امروز بسیج با لای 20 میلیون نفر بسیجی کارهای مؤثر سازندگی و کارهای جهادی را در کشور آغاز کرده است و با حمایت از کارگاه های کوچک امکان استقلال اقتصادی گروه های کوچک و خانواده ها را فراهم می سازد.

رمضانعلی طالبی در مراسم مذکور بیان داشت: آموزش مهارت برای کارگران بسیج کارگری و افراد فاقد شغل می تواند تاثیر مطلوبی در ارتقای تولید در کشور داشته باشد.

رمضانعلی طالبی اظهار داشت: بسیج کارگری دارای ظرفیت فرادستگاهی است که امکان استفاده از این ظرفیت در سراسر کشور وجود دارد.

وی افزود: براساس این تفاهمنامه 500 هزار نفر که عضو سازمان بسیج کارگری هستند می توانند مهارتی نو و یا ارتقا مهارت برای انجام کار را کسب کنند.

وی تعهدات سازمان بسیج  کارگری کشور را نیازسنجی آموزشی دوره های مهارتی مورد نیاز اعضای بسیج و ارائه به سازمان،همکاری در برنامه ریزی و تهیه تقویم آموزشی برای اجرای دوره ها و همکاری در اجرای طرح های مطالعات بازار کار، منابع انسانی و نیازسنجی آموزشی ذکر کرد

ایشان در ادامه با توجه به نقش اردو های جهادی در شتاب حل مشکلات و درک شرایط کار و تلاش اشاره و ضرورت جوشش بعضی از واحدهای تولیدی و صنعتی، امکان اعزام، گروه های جهادی را دارند از موضوعات مهم و اساسی خواندند که با همکاری با سایر دستگاه ها این مهم قابل تحقق است.

سازمان بسيج كارگري کشور کارگران میبایست بسیجی واجد شرايط جهت دوره آموزشي شناسايي، انتخاب و معرفي کند.

اين تفاهم نامه از زمان امضا به مدت چهار سال شمسي و در صورت رضايت طرفين قابل تمديد است.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه