در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک رخ داد:

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در استان مرکزی

کد خبر : 13873
دوشنبه 13 آبان 1398 - 13:28

رزمایش پدافند غیر عامل در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند اراک برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، رزمایش پدافند غیر عامل و مدیریت بحران، اطفاء و امداد و نجات با صنایع همجوار در محل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با حضور تیم های امدادی از شرکت های پتروشیمی، نیروگاه و سازمان آتش نشانی و امداد و نجات شهر اراک و هلال احمر شهر شازندو با همکاری سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی و پایگاه بسیج شهید رجایی پلایشگاه امام خمینی (ره) برگزار گردید.

هدف از برگزاری این رزمایش ایجاد آمادگی بیشتر بین نیروهای خدمات رسان و هماهنگی بیشتر دستگاه های پشتیبان در زمان بروز حادثه و خطر اعلام گردید.

با توجه به اینکه شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند به عنوان قطب مهم تأمین سوخت کشور و همچنین تأمین کننده مواد اولیه مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و به دلیل داشتن نقش بسیار کلیدی و مهم در پالایش نفت کشور، یکی از مهم ترین ارکان چرخه تولید انرژی در یک منطقه مهم و استراتژیک به شمار می آید، از این رو شناخت صحیح و دقیق تهدیدات احتمالی می تواند به بهبود شرایط پدافند غیر عامل این مجتمع کمک نماید.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند در حاشیه برگزاری این رزمایش گفت: دشمن در ابعاد داخلی با ایجاد اختلال در زیر ساخت های حیاتی کشور، به دنبال کاهش تولید فرآورده های نفتی و ایجاد بحران کمبود سوخت و بحران اجتماعی و تبعات اقتصادی ناشی از آن است و در ابعاد خارجی با ایجاد جنگ روانی گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران می باشد.

وی افزود: بر همین اساس این رزمایش مشترک با اهدافی همچون انجام عملیات های امداد و نجات مصدوم و اطفاء حریق، اتخاذ تصمیم گیری های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و ایجاد یک سیستم پیشگیرانه قبل از وقوع هر نوع حادثه و رفع کمبودها و در خصوص ایجاد ایمنی هر چه بالاتر، تصمیمات لازم صورت پذیرفت.

این رزمایش با تهیه سناریوی قبلی و همکاری دستگاه ها و شرکت هایی که مقرر به نقش آفرینی بودند با موفقیت انجام پذیرفت و در پایان نقاط ضعف و قوت این رزمایش که توسط ممیزین از پیش تعیین شده در جلسه ای با حضور کلیه مدیران، اعضای شورای پدافند غیر عامل و مدیریت بحران شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه