ارائه راه کار مسائل کار و تولید در قالب :

بیانیه پایانی هشتمین اجلاسیه ملی هیئت های اندیشه ورزی بسیج جامعه کار و تولید

کد خبر : 21328
سه شنبه 7 آذر 1402 - 15:38
بسیج

به منظور هم افزایی و راهبرد جامعه کار و تولید در راستای بررسی و  ارائه راهکار مسائل کار و تولید و ارائه طرح های کارشناسی و پژوهشی به دولت مردمی و وریز محترم وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در قالب بیانیه ایی  ارائه  گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ، به منظور هم افزایی و راهبرد جامعه کار و تولید در راستای بررسی و  ارائه راهکار مسائل کار و تولید و ارائه طرح های کارشناسی و پژوهشی به دولت مردمی و وریز محترم وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در قالب بیانیه ایی  ارائه  گردید.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد :

بیانیه پایانی هشتمین اجلاسیه ملی هیئت های اندیشه ورزی

بسیج جامعه کاروتولید

بسم الله الرحمن الرحیم ترین

أَلَمْ تَرَ كَيْفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَهُ طَيِّبَهُ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَ فَرْعُهَا فِي السَّمَاءِ تُؤْتِي أَكَلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَّبِّهَا وَ يَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ: آیا ندیدی خدا چگونه مثل زده عمل پاک مانند درختی پاک است که ریشه اش استوار و شاخه اش در آسمان است؟ میوه اش را هر دم به اذن پروردگارش میدهد و خدا این مثلها را برای مردم میزند شاید که آنان پند گیرند قرآن کریم

امام فرمود بسیج شجره ی طیبه است؛ شجره ی طیبه هم این است که «تؤتي أكلها كُلَّ حين باذن ربها در همه ی دورانها میوه ی خودش را خواهد داد.

عرصه ی بسیج یک عرصه ی عمومی است نه مختص یک قشر است نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است نه مختص یک زمانی دون زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه نی دون عرصه ی دیگری است. در همه ی جاها در همه ی مکانها زمانها عرصه ها و در همه ی

قشرها این وجود دارد این معنای بسیج است مقام معظم رهبری

اینک که با الطاف خداوند متعال هشتمین اجلاسیه ملی هیئتهای اندیشه ورزی بسیج جامعه کاروتولید در هفته بسیج و همزمان با پیروزیهای جبهه مقاومت برگزار شده است با پاسداشت فرهنگ جهاد و مقاومت و گرامیداشت یاد و خاطره 14000 شهید گرانقدر بسیج کارگری، بر نکات زیر تأکید میشود

1 - ضمن تجدید میثاق با آرمانهای حضرت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب ( مدظله العالی) آمادگی کامل خود را برای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی که ثمره خون شهیدان و

مجاهدت های آنان است اعلام داشته و بر تداوم راه انقلاب و اصول بنیادین آن تاکید می نماییم تا آن شاالله با تحقق تمدن نوین اسلامی شاهد طلوع خورشید حضرت صاحب الزمان باشیم.

2 - همانند گذشته و با اذعان به تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب در انجام فریضه جهاد تبیین و روشنگری جهاد خدمت رسانی و جهاد امید آفرینی تمام هدف خود را بر این مساله معطوف می داریم که اجازه ندهیم این جهاد الهی خاموش گردد و تا شکست کامل دشمن درجنگهای ترکیبی و شناختی در وسط میدان ایفای نقش خواهیم نمود.

3 - ضمن اذعان به وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه رجاء واثق داریم با توجه به تجربه درخشان تاریخی دینی ملت بزرگ ایران و نیز تلاش مجدانه دولت مردمی و انقلابی ایران موانع پیش روی کشور که بخشی از آن مربوط به تلاش هماهنگ نظام سلطه جهانی و رژیم جنایت کار آمریکا و دولتهای اروپایی همدست او و رژیم صهیونیستی است رفع شده و زمینه های پیشرفت و رونق اقتصاد ملی فراهم خواهد شد و فشار حداکثری دشمن را به شکست حداکثری او تبدیل خواهیم کرد.

4 - مسئولین باید با درس گرفتن از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با شجاعت انقلابی و با تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی و ظرفیت و توان داخلی در مسیر ایستادگی و مقاومت مدیرانه و هوشمندانه محکم قدم بردارند.

5 - بسیج تجلی حضور و آمادگی در راستای اهداف و آرمانهایی است که اسلام عزیز و حضرت بقية الله الاعظم ارواحنافداه بر آن عنایت دارد بر همین اساس امروز جوانان حزب الله لبنان انصار الله یمن مقاومت عراق و جبهه مقاومت و نیز همه آزادگان جهان با تاسی به فرهنگ والای بسیج یکپارچه و جانانه در برابر وحشی گریهای اسراییل سفاک ایستاده اند و تا محواین غده سرطانی از روی زمین از پای نخواهند نشست.

6 - با قدردانی از تلاشهای رئیس جمهور مردمی و پرکار که با تلاش شبانه روزی در رفع مشکلات کشور کوشش دارد، انتظار میرود در سال مهار تورم و رشد تولید با برنامه ریزی مناسب ، مدیریت جهادی ضمن تبیین دستاوردها و حمایت از رشد تولید که کاهش تورم را در پی خواهد داشت شاهد بهبود هر چه سریعتر معیشت مردم و رفع کاستی ها باشم.

7-  حال که به زمان برگزاری انتخابات 11 اسفند ماه نزدیک میشویم با تأکید بر تحقق چهار راهبرد «مشارکت امنیت رقابت و سلامت انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده با دعوت از جامعه کارگری و کارفرمایی کشور حضور آگاهانه و حداکثری در انتخابات را ضمن نمادی از قدرت نظام اسلامی و جلوه ای از استحکام پایه های مردمی حکومت و نمودی از مسئولیت شناسی و تعهد اسلامی و انقلابی میدانیم بر حضور نمایندگان واقعی کارگری در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد.

8- در جهت خدمت به ایران عزیزمان با جذب حداکثری نخبگان ،کارگری کارفرمایی استادان متخصص امر و استفاده بیشتر از ظرفیت گروههای جهادی تخصصی در حل مسایل ( اشتغال مسکن تولید نیروی انسانی ماهر و.... لحظه ای از کوشش در این زمینه فروگذاری نخواهیم کرد.

 9-  با پیروزی جبهه مقاومت ، لزوم همکاری تشکلات کارگری کشورهای منطقه مقاومت و تعیین نقش جامعه بزرگ کارگری در تمدن نوین اسلامی بیش از هر زمانی دیگر احساس می شود.

10 - اجرای سیاستهای کلی تامین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری مطالبه به حق جامعه کار و تولید می باشد اعتقاد داریم محول نمودن اجرای این سیاستها به سازمان تامین اجتماعی خطای راهبردی است چرا که محرومیت زدایی بسط و تامین عدالت اجتماعی ایجاد پیوند میان ظرفیت های مردمی و دستگاههای موظف و.... عملا در اختیار سازمان تامین اجتماعی نمی باشد. چنانچه دولت مردمی اراده ای برای اجرای این سیاستها را داشته باشد بسیج طرح اجرایی را ارایه می کند.

11 - با پایان یافتن بررسی لایحه برنامه هفتم جمهوری اسلامی در مجلس شورای اسلامی، اعلام می دارد که مواد مرتبط با بازنشستگی و صندوقهای بازنشستگی نیاز به کار کارشناسی بیشتری داشتند که امید داریم شورای نگهبان موارد مرتبط را همچون گذشته لحاظ نمایند.

12 - با عنایت به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و هشدارهای کارشناسان، شاخصهای جمعیت شناسی کشور در وضعیت هشدار قرار گرفته است و بسیاری از ساختارها و نهادهای کشور از جمله نیروی کار و صندوقهای بازنشستگی به شدت دچار آسیب خواهند شد. لذا ضمن تشکر از جناب وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از طرح یسنا حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ویژه مادران باردار یا کودک شیرخوار ) بسیج آمادگی دارد با تشکیل یک کارگروه تخصصی با هدف بازخوانی تحولات جمعیت و طراحی کارویژه هر یک از نهادهای وابسته به وزارت را بررسی و تدوین نماید.

13 - آمادگی خود را جهت مجاهدت و تلاش شبانه روزی یعنی مدیریت جهادی با همیاری و هم افزایی بیشتر با تفکر تشکل ساز جلو رونده و جلو برنده با هدف جبران کارهای بر زمین مانده اعلام می نماییم و با حضور کارگران مؤمن و متعهد زمینه ساز تمدن نوین اسلامی برای بشریت خواهیم بود.

14 - با توجه به فراگیر شدن مطالبه عمومی مردم عزیز ، غیرتمند و متدین در خصوص رعایت پوشش مناسب به عنوان حجاب در سطح جامعه بمنظور رعایت ارزش های دینی و ملی با دعوت از همه آحاد مردم فهیم به زیست عفیفانه که در رگه های تاریخی جامعه ایرانی جریان دارد برای ایجاد یک هم افزایی و انسجام اجتماعی بستری مناسب برای زیست عفیفانه را ازهمه مردم درخواست می نماید.

در خاتمه از خداوند منان علو درجات را برای روح بلند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (قدس سره الشريف) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی جنگ تحمیلی، مدافعان حرم شهدای امنیت مسألت و با آرزوی تعجیل در فرج حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه، توفيق روزافزون همه مردم و خدمتگزاران نظام اسلامی به ویژه مقام معظم رهبری مد ظله العالی»

را از ذات اقدس ربوبی خواستاریم

سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور

ارسال توسط : سید خبرنگار
بازدید
دیدگاه