بزرگترین صبحگاه فرهنگی-رزمی در ذوب آهن اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، همزمان با سومين روز از هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري رشادت ها وحماسه های شهدا ، رزمندگان و ایثارگران در سال هاي دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به فداکاری های شهداي وطن ، مدافعان حرم و امنیت، صبحگاه مشترك فرهنگی ، رزمی فولاد مردان ذوب آهن اصفهان همچون سال هاي گذشته با حضور جمعي از مسئولين نهادهای دولتی، نظامي و انتظامی استان اصفهان، واحد هایی از نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در منطقه، مديران، بسيجيان ودیگر كاركنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران برگزار شد.

این مراسم با شکوه به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان با نگاهی ویژه به تبیین حماسی نقش مهم ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس ودر قالب اجرای برنامه های هنری، با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان درمحل یادمان شهدای گمنام این شرکت برگزار شد.

در اين آیین با شكوه كه صبح روز سه شنبه 2 مهرماه ؛ مصادف با روز 24 محرم ماه پيروزي خون بر شمشير و ایام اسارت خاندان اهل بیت (ع) در صحرای کربلا برگزار و حال و هواي محرم و عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين (ع) و ياران با وفايش را داشت پس از قرائت قرآن، اجرای مراسم نیایش و پخش تصاویر و سرودهای انقلابی و دفاع مقدس، مسئولين ارشد و مقامات نظامي حاضر درمراسم ضمن اداي احترام به تمثال سرداران شهید و 286 شهيد گرانقدر ذوب آهن اصفهان، از يگان هاي نظامي، انتظامي و گروهان هاي نمونه بسيج استان ؛ منطقه و بسيج ذوب آهن حاضر در مراسم بازدید کرده و برنامه هاي صبحگاه فرهنگی ، رزمی ادامه یافت.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان رییس مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران و یادگار دوران دفاع مقدس در آیین مذکور طی سخنانی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ایام محرم وشهادت حضرت اباعبدا... الحسین (ع) وشهدای پرافتخار کربلا و ایام اسارت اهل بیت (ع) اشاره کرد واز رشادت ها و مظلومیت های حضرت زینب (ع) و کاروان اسرای کربلا سخن گفت.

وی بیانات حضرت زینب (س) دربرابر یزید و شامیان را بیانگر نگاه متعالی او از حوادث کربلا و رسالت زینبی شیعیان در آینده دانست و افزود: 286 شهید ذوب آهن وهمه ما در راه امام حسین (ع) و برای اعتلای اسلام و انقلاب حرکت کرده ایم.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در ادامه به ذكر خاطرات کلی خود از سال های دفاع مقدس وتوطئه های دشمن ونقش نيروهاي مختلف در اين مبارزه بي امان و خصوصا نقش مردم و فرماندهان معروف و بروز امدادهای غیبی در این زمینه پرداخت.

وی افزود : فشار حداکثری دشمن بیانگر موفقیت ملت و نظام ما در رسیدن به اهداف و آرمان های انقلابی است.

این سردار بزرگ دفاع مقدس با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط مقام معظم رهبری، آمریکا وسیاست های جهانی او را رو به افول دانست وافزود: توکل به خدا، اتحاد وهمدلی، صبر ومقاومت وتبعیت از ولایت و رهبری راهگشای تداوم پیروزی ها و موفقیت ملت ایران و به تبع آن پیروزی دیگر مسلمانان در جهان اسلام و اعراب است. ذوب آهن اصفهان با تولید و رکوردهای جدید درجهت تحقق شعار "رونق تولید" لبیک گوی رهبرمعظم انقلاب خواهد بود.

در آیین مذکور مهندس مهرداد تولاییان معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان به نیابت از مدیریت عالی شرکت در سخنان كوتاهي ضمن گرامیداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس و ذوب آهن اصفهان يادآور شد: ما همواره مديون حماسه آفرینی های رزمندگان ؛ شهدا و ایثار گران و خانوادهای محترم شان بوده و از خدا مي خواهيم كه ما را در ايفاي رسالت خود ؛ پاسداري از حرمت خون شهداي انقلاب وپیشرفت درجبهه صنعت وتولید كمك كند.

وي با اشاره به تاریخ صنعت فولاد در کشور تصریح نمود: ذوب آهن اصفهان در بیش از نیم قرن قبل به منظور ایجاد اشتغال، تولید فولاد و تربیت نیروی فعال صنعتی شروع به کار نمود و علی رغم خروج کارشناسان خارجی، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیت های خود ادامه داده و در حال حاضر 6 برابر زمان تاسیس خود به عرضه تولید مشغول است.

وی افزود  همکاران ذوب آهنی در طول دفاع مقدس و دوران باز سازی و زمان حاضر نیز پولاد مردان این شرکت در انجام وظیفه خود به عنوان رزمنده جبهه های جنگ و رزمنده جبهه های تولید به عنوان خط اول جبهه صنعت و اقتصاد مقاومتی فعال و پیشتاز بوده و خواهند بود ودر این راه 286 شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده اند.

وی افزود در سال جاري که به عنوان سال رونق تولید نام گذاری شده است ، سعی کرده ایم این شعار را محقق کرده و در این راه تولید انواع محصولات جدید از جمله تسمه های صنعتی وتحویل اولین محموله ریل قطار شهری را پشت سر نهاده ایم.
مهندس تولاییان درپایان یاد آور شد: ذوب آهن اصفهان با تولید و ثبت رکوردهای جدید درجهت رونق تولید ، لبیک گوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا... خامنه ای خواهد بود.

در ادامه اين مراسم از خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران دفاع مقدس و مدافع حرم وامنیت کشور تجليل شد.

انتهای پیام/