برنامه ویژه سازمان بسیج کارگری به مناسبت هفته بسیج

یادواره شهدای کارگری روستای پرزیتون

کد خبر : 9804
چهارشنبه 8 آذر 1396 - 10:14

یادواره 24 شهید کارگری روستای پرزیتون میمند و اولین شهید مدافع حرم استان فارس شهید پاسدار جهانپور شریفی با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و روحانیون شهرستان فیروزاباد و میمند، نماینده فیروزآباد، همرزمان و آحاد مردم، در مسجد جامع این روستا برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، یادواره 24 شهید کارگری روستای پرزیتون میمند و اولین شهید مدافع حرم استان فارس شهید پاسدار جهانپور شریفی با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولان و روحانیون شهرستان فیروزاباد و میمند، نماینده فیروزآباد، همرزمان و آحاد مردم، در مسجد جامع این روستا برگزار شد .

اولین شهید مدافع حرم استان فارس جهانپور شریفی در تاریخ 25 شهریور 92 در دفاع از حریم اهل بیت در سوریه در نبرد با تکفیریها به شهادت رسید هم از جوانان شجاع روستای پرزیتون میمند است.

 

سردار سید نورالله حسینی فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی(عج) جهرم اظهار داشت: در مکتب اسلام ناب محمدی(ص)، از خودگذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزش‌گذاری شده است.

 

وی افزود: فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است و شهادت روح ایثار و از خودگذشتگی را به جامعه القا می‌کند؛ از این رو، شهید، موج آفرین و بیدارگر است و جامعه را به مسیر اصلاح رفتار‌ها سوق می‌دهد.

فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی (عج) جهرم با اشاره به منزلت خانواده شهدا، بیان کرد: خانواده شهید از جهات مختلف، دارای مقام و منزلت ویژه‌ای در پیشگاه خداوند و در نظام و جامعه اسلامی هستند. پدر و مادر شهید با توجه به این که معمولاً بیشترین نقش را در تربیت شهید ایفاء و با داشتن بیشترین علاقه به فرزند خود او را تقدیم خدا کرده‌اند از ارزش والایی برخوردارند.

 

وی ادامه داد: همچنین همسر شهید که افتخار همزیستی با شهید را داشته و شریک زندگی و پشتیبان و سرپرست خود را به ظاهر از دست داده و بار نگهداری و تربیت فرزندان شهید و مسئولیت حفظ کرامت و عظمت شهید را در جامعه به دوش گرفته، به همراه فرزندان شهید به عنوان یادگاران شهید که نزدیک‌ترین نسبت و انتساب را به او دارند، منزلت و جایگاه برجسته‌ای را نزد خداوند و مردم دارند.

 

فرمانده تیپ نیروی مخصوص هوابرد 33 المهدی (عج)  جهرم گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است، در واقع ملتی که یاد و خاطره شهدایش را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد، زیرا شهید، قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد.

 

حسینی با اشاره به جایگاه رفیع شهدای مدافع حرم گفت: جامعه ایران اسلامی و منطقه مدیون شهدای مدافعین حرم هستند زیرا  آسایش و آرامش امروز در کشور حاصل  جانفشانی این عزیزان است و سرکشی به خانواده این شهدا  باید  یکی از وظیفه اصلی مسئولین باشد.

 

در پایان از کتاب زیتونهای سرخ شامل خاطرات و زندگینامه این شهدای گرانقدر رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه