مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات بوشهر:

کمک ۴۸۰ میلیون ریالی به کارگران آسیب دیده از کرونا

کد خبر : 15012
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 12:15

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر گفت: مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال و بیش از 2 تن مواد غذایی جهت کمک به کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا توسط این سازمان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، ۴۸۰ میلیون ریال جهت کمک به کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا توسط بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر جمع آوری شده است.

سرهنگ علی رضا محمدی مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر اظهار کرد: این کمک ها در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و در راستای اجرای مطلوب رزمایش سراسری مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه توسط واحدهای کارگری جمع آوری شده است.

وی افزود: این کمک ها شامل مبلغ 480 میلیون ریال کمک نقدی و یک تن برنج، 300 کیلو مرغ، 300 کیلو شکر و 300 لیتر روغن است که با بررسی های انجام شده در بنگاه ها، کارگاه ها و مشاغل خرد و کوچک، کارگران معسر و آسیب دیده از ویروس کرونا را شناسایی و در قالب بسته های معیشتی در اختیار آن ها گذاشتیم که حدود 248 کارگر آسیب دیده در این طرح، شناسایی شدند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: ما در ادامه اقدامات حمایتی از کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا به شناسایی شرکت ها، بنگاه ها و کارخانجاتی پرداختیم که با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده نسبت به تعدیل و اخراج نیروی کار خود اقدام کرده بودند که در همین راستا رایزینی های خوبی را با این شرکت ها، بنگاه ها و کارخانجات انجام داده و مواردی را نیز در ستاد تسهیل استانداری بحث و پیگیری کردیم.

محمدی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر برنامه ریزی خوبی را جهت تهیه سبد کالای 300 هزار تومانی جهت توزیع بین کارگران آسیب دیده از کرونا انجام داده است که ان شاءالله این بسته ها در نهم اردیبهشت سال روز شهادت شهید برونسی شهید شاخص قشر کارگری توزیع می شود.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر تأکید کرد: برنامه ریزی سازمان بسیج کارگری به گونه ای است که کلیه کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده هر شهرستان در همان جا توزیع شود.

وی اذعان کرد: شرکت در پویش کمک های مؤمنانه در فضای مجازی و فعال نمودن گروه های جهادی بسیج کارگری برای کمک به عملیاتی نمودن هرچه بهتر این رزمایش از دیگر اقدامات این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج کارگران استان بوشهر در بخش دوم سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات این سازمان در خصوص مقابله با ویروس کرونا پرداخت و گفت: ایجاد و راه اندازی 13 کارگاه تولیدی ماسک و دستکش، برپایی ایستگاه تب سنجی مقابل کلیه واحدها، کارگاه ها و مراکز تولید و تهیه، طبخ و توزیع تعداد 3 هزار پرس غذا جهت بسیجیان اجرا کننده طرح تب سنج از مهم ترین اقدامات این سازمان در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

محمدی اظهار کرد: سازمان بسیج کارگران استان بوشهر جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به ضدعفونی و گندزدایی مراکز تولیدی و کارگاهی، شرکت شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کرد که در این طرح کارگران با شرکت در شیفت ایثار به انجام این کار پرداختند که در همین راستا رزمایش بیولوژیکی قرارگاه زیستی خاص قشر کارگری نیز برگزار شد.

وی تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده ویژه کارگران را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و تصریح کرد: خرید و توزیع 48 طاقه پارچه مخصوص تولید ماسک، تهیه، خرید و توزیع 2 هزار اسپری 500 سی سی مواد ضدعفونی کننده، جمع آوری کمک های نقدی به مبلغ 180 میلیون ریال جهت مقابله با ویروس کرونا و انجام تشریفات غسل، کفن و دفن فوت شدگان کرونائی به صورت داوطلبانه توسط کارگران بسیجی از دیگر اقداماتی است که توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه