کارشناس فولاد مبارکه:

کاهش چشمگیر هزینه های اقتصادی با اختراع دستگاه PSI تحقق یافت

کد خبر : 5286
سه شنبه 2 شهریور 1395 - 10:35

مبدع جوان گفت: دستگاه اختراع شده، متشکل از یک سیستم کاهنده ی سرعت، یک میکرو کنترلر AVR و بین هشت تا ده عدد سنسور CNV است که با توجه به موقعیت ، جهت تمایل نیرو با صرف انرژی و هزینه ی کمتر مکان هدف خود را می یابد.

محمد یزدانیان فوق لیسانس مهندسی مکانیک در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور بیان کرد: این سیستم کنترلی از سه قسمت تناسب P ، تمایل I و کاهنده ی S تشکیل شده است که در هر قسمت با توجه به موقعیت مکانی، متحرک و شیب مقدار متوسط ، با ادغام سه پارامتر SPI سبب می شود، جسم در کمترین زمان به موقعیت هدف برسد و در نتیجه علاوه بر زمان در انرژی، هزینه ی اقتصادی و ... نیز صرفه جویی به عمل می آید.

وی افزود:  نصب این دستگاه بر روی سایر قطعات متحرک امکان پذیر است و با اندکی تغییرات می توان آن را بر تمام سیستم های موتوردار مثل خودروهای الکترونیکی با محرک خورشیدی، تانک های نظامی، انواع موبایل روبات ها با سیستم دانش تفاضلی نصب و استفاده کرد.

این کارشناس برنامه ریزی خرید فولاد مبارکه ، شناسایی و انتخاب تامین کنندگان قطعات یدکی ساختی در صنایع مختلف از جمله فولاد مبارکه را یک مسئله ی حیاتی برشمرد و تصریح کرد: شناسایی عوامل کمی و کیفی با در نظر گرفتن معیارهای اصلی به انتخاب تامین کنندگان قطعات یدکی ساختی سرعت می بخشد.

مهندس مکانیک از روش AHP  فازی سخن به میان آورد و اظهار کرد: به منظور ارزیابی معیارهای تصمیم گیری از جمله سیستم کنترلی کیفی، تضمین کیفیت، بنیه ی مالی تامین کننده، کاهش هزینه های اقتصادی و ... همه و همه در یک زنجیره ی تامین ، جهت رفع نیاز صنایع گرد هم آمدند و این دستگاه علاوه بر رفع این نیازها قادر است در ابعاد وسیع تر همچون تولید فولاد، نفت،گاز و ... به یاری تولید کنندگان بپردازد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه