همایش گرامیداشت روز بسیج کارگری با حضور کارگران بسیجی در استان مرکزی برگزار گردید

کد خبر : 4443
سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 - 16:32

همایش گرامیداشت روز بسیج کارگری با حضور کارگران بسیجی برگزار گردید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری سپاه روح الله ،  همایش گرامیداشت روز بسیج کارگری  با حضور300نفر از  کارگران بسیجی شهرستان اراک ،  تعدادی از مدیران صنعتی  ،  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک و مسئول سازمان بسیج کارگری در سالن فرهنگسرای شهر ،واقع در شهر صنعتی اراک برگزار گردید.

 سخنران همایش  آقای امیر آبادی نماینده منتخب مردم شهر مقدس قم ،  در خصوص اقتصاد مقاومتی مطالبی را برای حاضران بیان نمودند.

امیر آبادی با عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج کارگری و گرامیداشت یاد و خاطره شهید برونسی و دیگر شهدای قشر کارگری کشور با اشاره به نامگذاری سال 95 توسط رهبر حکیم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی  گفت :

از سال 82 به بعد اکثر نامگذاری ها توسط رهبری با عناوینی مرتبط با اقتصاد و اقتصاد مقاومتی بوده است.این نشانگر این است که یکی از مهمترین مسائلی که کشور با آن روبرو است همین مسئله اقتصاد و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند مشکلات اقتصادی می باشد.

ایشان افزودند: کشورها برای اینکه  بخواهند اقتصاد خود را مدیریت نمایند می بایست 2رویکرد را مد نظر قرار بدهند:

1- توجه به بازار ها و سرمایه های خارجی 

2- توجه به توانمندی ها و سرمایه های داخلی کشور

وی ادامه داد: کشور ها و دولت هایی که نگاهشان به سرمایه های خارجی است خود به خود استقلال سیاسی خود را باید فدای شکوفایی اقتصادشان بکنند ، چون اگر با کشور مقابلشان تناسبات مثبت سیاسی نداشته باشند نمیتوانند مبادلات اقتصادی نیز انجام بدهند.

ایشان اظهار داشتند: رویکرد اقتصادی کشور ما اقتصاد درون گرا و نگاه ما به توان داخلی و تکیه به سرمایه های داخلی کشور است.البته ما در این چند سال گذشته در بحث های  اقتصادی چندان موفق نبوده ایم، چون اکثرمدیران ما توجه به خارج از کشور و سرمایه های آنطرف آبی دارند و عملا  اعتقادی به تواندی و سرمایه های داخلی ندارند.

در صورتی که اصل و بنیان اقتصاد مقاومتی توجه به ظرفیت و توان درونی  کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت : چرا کشور در مباحث هسته ای ، نانو فناوری و موشکی در حال حاظر جزء برترین کشور های دنیاست؟ اما بطور مثال در صنایع خودرو سازی اینقدر با مشکلات و موانع و بی کیفیتی روبرو هستیم؟

آیا این علوم پیشرفته را نمیتوان در کارخانجات تولید خودرو وارد نمود؟

ایشان در پاسخ به این پرسش خود ادامه داد: چرا میشود ! اما در برخی شرکت ها ما شاهد رابطه بازی ها، رانت خواری ها و فساد تعدادی از مسئولین هستیم که به خاطر برخی سفر های خارجی و برخی منفعت طلبی ها  قرار داد های خارجی را بر  قراردادهای داخلیو تولیدات بومی  ترجیح میدهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: چون روحیه جهادی در برخی از مدیران ما وجود ندارد وضعیت صنایع و کارخانجات ما اینگونه شده است.

ایشان گفتند : بعضا برخی از کارگران عزیز به ما مراجعه می کنند و میگویند ما توان ساخت برخی از کالاها و قطعات مورد نیاز صنایع دا داریم امام نمیگذارند خودمان تولید کنیم  و به بهانه های مختلف از خارج از کشور وارد می کنند.

ایشان با اشاره به نامگذاری امسال اظهار امیداری کردند که با عملی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مشکلات صنایع حل شود و کارگران عزیز نیزاز وضع معیشتی بهتری برخوردار باشند.

در ادامه مراسم از تعدادی از کارگران نمونه و برتر کارخانجات شهرستان اراک تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه