سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

نهال تولید ملی در مدارس 15 سال دیگر به بار می‌نشیند

کد خبر : 515
شنبه 21 مرداد 1391 - 13:00

اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش زمان‌بر است وبه همین دلیل نتایج زیرپوستی و عمیق هم به دنبال دارد؛‌ تقویت الگوهای مفهومی تولید ملی در محتوای کتب درسی، از اولویت‌های این طرح در همه سطح تحصیلی است.

 

"عباس مقتدایی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تولید ایرانی با بیان این که اصلاح مواد درسی در همه سطوح تحصیلی باید بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی باشد، ‌گفت: فرزندان مسلمان این سرزمینباید یاد بگیرند که از تولیدات خودشان استفاده کنند و متکی به صنعت و دانش خودشان باشند.

وی با تأکید بر این که اولویت اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر اسلامی‌تر شدن جامعه است، افزود: مقولاتی مانند کار، اشتغال، تلاش و جهاد که از مفاهیم کلیدی در اقتصاد ملی و مقاومتی هستند باید در محتوای کتاب‌های درسی همه دوره‌های اموزشی تبیین شود.

 

نسل بعدی دانش آموزان اقتصاد کشور را اسلامی‌تر می‌کنند

مقتدایی اظهار داشت: نسل بعدی جامعه براساس آموزش‌هایی که در دوران تحصیل می‌بیند، نسلی است که با قوت بیشتری از آرمان‌ها و آمال اسلامی بهره‌مند می‌شود و در بدنه اقتصادی کشور نیز با جدیت بیشتر این اصول و چارچوب‌های دینی را به منصه ظهور می‌رساند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اعلام این که آثار اجرای طرح تحول با تأکید بر تولید ملی در مدارس کشور ممکن است 15 سال آینده به ثمر بنشیند، یادآور شد: نگاه در آموزش باید نگاهی آینده‌نگرانه باشد و افزون بر اولویت‌هایی کنونی براساس چشم‌اندازی که در دهه‌های بعدی ممکن است پیش ‌روی جامعه قرار بگیرد، باید طراحیو تبیین شود.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه