بسیج کارگری کرمان:

مانور پدافند غیرعامل در کارخانه سیکل ترکیبی زرند انجام شد

کد خبر : 2839
چهارشنبه 18 شهریور 1394 - 12:13

با حضور کارگران و مسئول بسیج کارگری استان کرمان، مانور پدافند غیرعامل در کارخانه سیکل ترکیبی زرند انجام شد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، مورخ 17/6/94 مانور پدافند غیرعامل در کارخانه سیکل ترکیبی زرند برگزار گردید.

در ابتدای این مانور، حسین باقری، مسئول بسیج کارگری استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که پدافند یک اصل است برای همیشه نه مقطعی خاص و از دید معظم له، بهترین راه برای عقب نگه داشتن دشمن، توجه به پدافند است.

وی افزود: نقش بسیج در پدافند غیر عامل کمک به برقراری امنیت در کارخانه در زمان بحران است و وظیفه دیگر بسیج، مشاوره به مدیریت کارخانه درزمینه پدافند است. همچنین سازمان دهی نیروی انسانی در زمان بحران، وظیفه دیگر بسیج است.

لازم به ذکر است کارخانه سیکل ترکیبی زرند، اولین کارخانه سیکل در استان کرمان است که در سال 1352 ساخته شد و به بهره برداری رسید. سوخت اصلی آن مازوت و سوخت جایگزین زغال می باشد.

این کارخانه روزانه 1100 مگاوات برق تحویل شبکه می دهد و در هر ساعت 5 مگاوات برق تولید می کند. این نیروگاه روزانه 400 هزار لیتر مصرف سوخت دارد و به ازای هر لیتر سوخت 3 کیلو وات تولید برق این کارخانه می باشد.

تمامی تعمیرات  این کارخانه توسط متخصصین داخلی انجام می شود در این کارخانه 68 نیروی رسمی و 140 نفر نیروی شرکتی مشغول به کار است.

گفتنی است این نیروگاه، اولین نیروگاه در کشور است که تصفیه خانه فاضلاب ایجاد کرده است. به گفته مدیر این نیروگاه، جهت زغال سوز کردن این نیروگاه، شرکت‌های خارجی، 27 میلیون یورو تقاضا نمودند که با تلاش متخصصان داخلی با یک میلیارد تومان این کار انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه