در هفته ی حجاب و عفاف، بانوی محجبه و مخترع:

ساخت ربات برای رونق عمران و کشاورزی جهت روشنایی بیشتر فانوس اقتصاد مقاومتی

کد خبر : 5017
یکشنبه 27 تیر 1395 - 11:24

عاطفه کرابی گفت: اختراع ربات تعیین سطح و مساحت یاب که در اندازه گیری سطوح عمرانی و کشاورزی تعیین کننده است از دو برنامه که شامل AVR و پردازش تصویر ، تشکیل گشته.

عاطفه کرابی مخترع ومهندس جوان استان تهران در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور اذعان داشت: در سال 87 پس از فارغ التحصیلی در رشته ی مهندسی برق الکترونیک طرح ساخت این ربات به فکر من خطور کرد که به خاطر حجم کم و کارایی بالا می تواند گام موثری در عمران،  آبادی و پیشرفت بخش کشاورزی داشته باشد.

این بانوی نمونه ی بسیجی افزود: فعالیت این ربات به دو دسته ی AVR و پردازش تصویر تقسیم می گردد که در بخش AVR تنها مساحت سطح در مقیاس کاغذ A4 ، اندازه گیری می شود. به طور مثال نقشه ی یک استان از کشور در سایز A4  طراحی و در اختیار دستگاه قرار می گیرد و بعد از تنظیم برنامه های نرم افزاری ، مساحت واقعی با مقیاس طبیعی به دست خواهد آمد.

مهندس شرکت دخانیات خاطر نشان کرد: اما در بخش پردازش تصویر ، دستگاه با پایه و دوربین روی بدنه ی اصلی نصب می گردد و خود به صورت خودکار مساحت مورد نظر را اندازه گیری می کند که در تعیین راه های کشور، نقشه کشی و امور عمرانی بسیار موثر است.

این سرگروه حلقه ی صالحین با اشاره به نقش این دستگاه در کشاورزی اعلام کرد: از طریق این دستگاه می توان سطوح برگ ها و گیاهان قابل رویش را اندازه گیری کرد و با بررسی اندازه ی سطح واقعی و سطح به دست آمده، متوجه شد که آیا این گیاه از سلامت کامل برخوردار است و محصول سالم و کامل تولید می کند یا خیر .

کرابی از حضور خود در نمایشگاه های متعدد اعم از نمایشگاه مخترعین بسیجی ، فینالیست ربات ها و . . .  سخن به میان آورد و با اشاره به هفته ی حجاب و عفاف تصریح کرد : حجابم، مایه ی افتخار و برتری من است. من به عشق رهبرم، در بسیج و حلقه های صالحین  اقدام به فعالیت های علمی نمودم تا این لشکر مخلص روز به روز به پیشرفت و تعالی دست یابد.

این بانوی نخبه در پایان آرزو کرد که با سرمایه گذاری  و پشتیبانی بتواند اختراع خود را به تولید انبوه رسانده تا گام بزرگی در پیشرفت تکنولوژی ایران ،  حفظ و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بردارد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه