داریوش مردانی:

روستاها سرچشمه حرکت در جبهه تحول اقتصادی

کد خبر : 4260
پنجشنبه 19 فروردین 1395 - 11:08

بخشدار بخش مرکزی خنداب: در سال جاری با کمک شوراها و دهیاران به سمتی قدم خواهیم برداشت که پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه روستا ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری سپاه روح الله استان مرکزی ،  داریوش مردانی بخشدار بخش مرکزی خنداب در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص برنامه های بخشداری در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان خنداب گفت: در سال جاری با کمک شوراها و دهیاران به سمتی قدم خواهیم برداشت که پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه  روستا ها را به بالفعل تبدیل کنیم.

بخشدار بخش مرکزی خنداب گفت: اقتصاد مقاومتی باعث شکوفایی اقتصاد ایران و قطع وابستگی به کشورهای خارجی خواهد شد.

مردانی روستاها را سرچشمه حرکت در جبهه تحول اقتصادی دانست و اظهار کرد: بخشی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی به اراده مردم و بخشی دیگر به حمایت مسئولین از تولید کنندگان بستگی دارد که هر دو آنها لازم و ملزوم یکدیگر هستند، ما در حوزه روستایی بسته به نوع روستاها، ظرفیت و توانمندی‌های آنها را شناسایی و به سمت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان این که بایستی شعار رهبر انقلاب را با عمل به منصه ظهور رساند و فقط در حد شعار به آن اکتفا نکرد افزود: ما می توانیم اعتبارات دهیاری‌ها را که در زمینه اشتغالزایی است به سمت حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، واحدهای تولیدی، گیاهان دارویی و صنایع دستی سوق دهیم.

بخشدار بخش مرکزی خنداب گفت: منطقه خنداب در زمینه های معدنی، کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی، پرورش ماهی و حوزه های مختلف دیگر ظرفیت های لازم را دارد، از دهیاران روستاها خواسته شده تا در بازه زمانی یک ماهه برنامه‌های خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال اعلام کنند و هر کسی در محدوده روستای خود استعداد ها را شناسایی و در این مسیر حرکت کنند.

مردانی متذکر شد: در سال قبل نیز در مسیر اقتصاد مقاومتی کارهایی انجام شد، ولی این تلاش ها منوط به حمایت دولت از کارآفرینان و تولید کنندگان است و دولت در این مسیر باید اعتبار و تسهیلات بانکی برای آنها مهیا کند.

وی افزود: بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در محقق شدن اقتصاد مقاومتی در شهرستان قدم‌های خوبی را برداشته اند، با این وجود برای بهتر شدن کار بایستی دست به دست هم دهیم تا این بحث در سال جدید جدی‌تر دنبال شود.

بخشدار بخش مرکزی خنداب گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی یعنی حرکت در مسیر فکر، عمل و خلاقیت است تا بتوانیم در زمینه اقتصادی خودکفا باشیم، خودکفایی در شهر و روستا معناهای خاص خود را دارد.

مردانی با بیان این مطلب که بایستی انگیزه در مردم ایجاد شود تا جوان روستایی و شهری احساس کند که فکر و ایده وی برای آینده کشور مهم است گفت: ظرفیت های فراوانی در کشور وجود دارد ولی اکثرا رها هستند و کسی سراغشان نمی رود.

وی متذکر شد: کسی که محصولی را در داخل تولید می کند بایستی از آن حمایت کرد، ما باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا تولید کننده انگیزه کافی را برای ادامه کار داشته باشد.

بخشدار مرکزی خنداب واردات جنس‌هایی که در داخل تولید می‌شود را ضربه مهلک به اقتصاد کشور عنوان کرد و با تاکید بر این که این کار وابستگی اقتصادی را در بر خواهد داشت خاطرنشان کرد: واردات باعث خواهد شد تا اراده تولیدکننده داخلی کمکم ضعیف و اشتغال داخلی تعطیل شود، همین وابستگی‌های اقتصادی در جریانات سیاسی ما تاثیر گذار می‌شود و تا جایی پیش خواهد رفت که اقتصاد کشور را نابود و شکوفایی اقتصادی را از بین خواهد برد، اقتصاد مقاومتی باعث خواهد شد تا وابستگی ها به کشورهای خارجی قطع و باعث شکوفایی اقتصاد ایران شود.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه