روزه داري در گرماي طاقت فرساي ١٤٠٠ درجه/ ٨ ساعت كاري با زبان روزه را كنار شمش هاي ذوب شده آهن سپري مي کنم

کد خبر : 4879
دوشنبه 31 خرداد 1395 - 00:16

مهدي قانع پور كارگر كارخانه ذوب آهن اظهار داشت: با وجود گرمای 1400 درجه حاصل از ذوب شمش جهت تولید آرماتور ، به روزه داری و عبادت نیز مشغول هستم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور,قانع پور كارگر كارخانه ذوب آهن در گفتگو با خبرنگار سازمان بسيج كارگري کشور شروع كار خود در ماه رمضان را اينگونه تشريح lمی کند: بعد از خوردن سحر و اقامه نماز، به سمت محل کار روانه می شود وسپس لباس ها را تعویض کرده ، کوره ها را روشن می سازد.
کم کم دمای کوره ها بالا می رود تا به 1400 درجه می رسد. اینجاست که احساس گرسنگی و تشنگی به علت تبخیر اب بدن در خط تولید آرماتور کارخانه ذوب اهن اصفهان واقع در نبرد 350 به سراغ کارگر توانمند می رود.

 

مهدی قانع پور کارگر 36 ساله کارخانه ذوب اهن اصفهان، نبرد 350 در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور گفت: از سال 78 در خط تولید این کارخانه در کارگاه نبرد مستقیم با حفظ سمت مسئول خط  تولید ارماتور ها مشغول به فعالیت هستم.
در این کارگاه، شمش با ورودی 1400 درجه به مرحله ذوب رسیده و پس از خروج با دمای 1000 درجه از هفت سری غلطک  جهت کم شدن سطح مقطع  گذر می کند تا به ارماتور یا همان میل گرد عاج دار در بتن آرمه و ساختمان سازی به مصرف برسد.
قانع پور درباره ی کار با زبان روزه در این ماه مبارک اعلام کرد: روزه داری به همراه کار در خط تولید با دمای بالا گرسنگی ، تشنگی و تبخیر اب سطح بدن را مضاعف می کند اما به علت انرژی معنوی به دست امده،  انجام واجبات لذت بخش تر می شود.
وی  در ادامه گفت:  نمی توان به علت روزه داری دست از کار کشید و خط تولید را متوقف کرد چرا که پس از تحریم جهانی، مراحل سختی را پشت سر گذاشتیم و هم اکنون به رقابت پرداخته و محصول تولیدی خود را به کشورهای همسایه و کشورهای عربی مجاور خلیج همیشه فارس صادر می کنیم.
این کارگر جوان درباره ی مشتقات کار بیان کرد: حرارت بالا، گرد و غبار اکسید، الودگی صوتی، الودگی محیط کار، استرس و خطرات جانی ، همه و همه از سختی های این کار است که دشواری را در این ماه عزیز دو چندان کرده است
وی خاطر نشان کرد: 1 سال دوره ی اموزشی، بهره گیری از تجربه ، داشتن مهارت کافی و تخصص از اصول اولیه این حرفه است.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه