مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

روحیه جهادی کارگرایرانی؛ از دوران دفاع مقدس تا روزهای مقابله با کرونا

کد خبر : 14997
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 10:49

رعیتی فرد ، مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور: کارگران ما در زمان جنگ تحمیلی در دو جبهه فعالیت می کردند؛ یکی در میدان رزم و نبرد نظامی و دیگری در کارخانجات و کارگاههای تولیدی و نگذاشتن تا در چرخه تولید و اقتصاد کشور خللی وارد شود. 14هزار شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم سند پرافتخار جامعه کارگری ایران اسلامی است؛ امروز نیز با همان عشق و همت پای کار مقابله با کرونا و کمک به هموطنان خود هستند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، دکتر علی حسین رعیتی فرد مسئول بسازمان سیج کارگران و کارخانجات کشور  در گفتگویی به مناسبت هفته کارگر و آغاز رزمایش«کمک مومنانه» به تشریح اقدامات و تلاشهای  صورت گرفته در حوزه بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ایام مقابله با کرونا پرداخت.

ایشان در این گفتگو بیان کرد: با ورود ویروس کرونا به کشور و شرایط خاصی که به تبع این ویروس در کشور حاکم شد، سبب التهاباتی در بخش های مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی و به ویژه در اقلام مصرفی بهداشتی و پزشکی گردید. به عنوان مثال تولید روزانه الکل در کشور، حدود 300 هزار لیتر بود؛ که با افزودنی هایی که به آن اضافه می گردید حدود 400 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید و وارد بازار می شد؛ با شیوع این ویروس مصرف  و تقاضا بالا رفت به عنوان مثال می توان گفت که  مراکز درمانی روزانه 400 هزار لیتر نیاز داشتند  با توجه به شرایط بوجود آمده در کشور، بسیاری از مراکز تولیدی متمایل به تغییر خط تولید شدند تا در خصوص تامین نیاز کشور و رفع کمبودها قدمی بردارند. همزمان با شیوع ویروس دست بکار شدیم و از همه ظرفیت خود جهت کمک به کادر پزشکی و نیز یاری رساندن به مردم و مقابله با این ویروس منحوس استفاده کردیم.

رعیتی فرد در ادامه افزود: کارخانه هایی که توانمندی تولید و تغییر خط داشتند شناسایی شد و مجوزهای لازم اخذ شد؛ با همراهی و کمک دستگاه های متولی اکنون تهیه مواد ضدعفونی کننده به یک وضعیت نسبی رسیده و مردم در تامین آن هیچ مشکلی ندارند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاشهای بسیج در خصوص احیا و راه اندازی برخی کارخانجاتی که به دلایل مختلف اقتصادی تعطیل شده بودند، گفت : یکی از طرح هایی که داشتیم  در خصوص کارخانجاتی بود که در برخی استانها به علل مختلف تعطیل شده بودند؛ به عنوان مثال در استان فارس کارخانه ای با 400 چرخ صنعتی، بعد از 8 سال تعطیلی در این شرایط توانستیم با هماهنگی با قوه قضائیه مشکلات این کارخانه را برطرف و  آن را وارد چرخه تولید کنیم، کارخانه در این شرایط به میدان آمد و  روزانه 100 هزار ماسک تولید و 100 نفر را به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیر مستقیم را مشغول کار کرد.

رعیتی فرد افزود: اجرای غربالگری کارگران و ضدعفونی محل کار کارگران و مراکز تولیدی از دیگر اقداماتی بود که در این ایام کرونایی صورت گرفت؛ تا همکاران خود با خیال راحت مشغول کار و تولید گردند.

وی طرح «شیفت ایثار» را اقدامی جهادی و ایثارگرانه از سوی کارگران دانست و گفت: با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری که «بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است» با سازماندهی که انجام دادیم اوایل اسفندماه سال 98 به دلیل محدود بودن مراکز تولید مواد ضد عفونی کننده ، کارگران با برگزاری «شیفت ایثار» با کار سه شیفت توانستند نیاز مردم را برطرف سازند و سبب رونق واحد های تولیدی گردند و بعضاً خطوط تولیدی که در برخی کارخانجات تعطیل شده بود به این واسطه مجدداً راه بیندازند. با تلاش و زحمات شبانه روزی کارگران در سراسر کشور امروز این آمادگی بوجود آمده که علاوه بر تامین نیاز داخل توانای برطرف کردن بخشی از نیاز کشور های همسایه را نیز داریم. این فرهنگ ایثار و خدمت به لطف خدا، در تمام کارخانجات گسترش پیدا کرده است حتی مراکزی که ما در آن پایگاه بسیج نداشتیم هم این فعالیت به صورت خود جوش در بین کارگران انجام می شود. مهمترین درس شیوع ویروس کرونا در ایران همراهی و همدلی مردم با هم بود تا بتوانیم شرایط سخت رو پشت سر بگذاریم

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در ادامه افزود: اعزام گروه های جهادی به کارخانجات در استان های مختلف و کمک به تولید، بسته بندی، بارگیری و توزیع  و تسریع در رساندن مواد ضدعفونی کننده به دست مردم. حضور در جلسات کارگری ذیل شورای تامین به جهت پیگیری موضاعات تولید و هم اجازه ندهیم که در روند تولید خللی وارد بشود. یکی از آسیب پذیر ترین اقشار جامعه در شرایط کرونایی ، آن دسته از جامعه کارگری است که مشمول قانون کار و حمایت دولت  و بیمه بیکاری نمی شوند؛ اینها نیازمند کمک و مساعدت هستند؛ که تلاش شده به این قشر کمکهایی صورت گیرد. همه کارگران در تلاشند که بتوانند به هموطنان خود به نوعی کمک کنند و این تهدید به فرصت های برای رشد و شکوفایی استعداد ها تبدیل میشود.

 رعیتی فرد در ادامه با اشاره به روحیه جهادی در بین کارگران و مدیران گفت: یکی از نقاط قوت ما در مقابله با کرونا این بود ، که ایران مقابله با کرونا را در شرایط تحریمی ظالمانه انجام میدهد، یکی از اهداف تحریم به زانودرآوردن کشورمان است؛ اما این رویای استکبار هرگز تعبیر نخواهد شد چرا که با همت و تلاش مدیران کارخانجات و کار و تلاش جهادگرانه کارگران هیچ خللی در تولید ایجاد نشد؛ کارگران ما در زمان جنگ تحمیلی در دو جبهه فعالیت می کردند؛ یکی در میدان رزم و نبرد نظامی و دیگری در کارخانجات و نگذاشتن تا خللی در چرخه تولید و اقتصاد کشور وارد شود. 14هزار شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم سند پرافتخار جامعه کارگری ایران اسلامی است. امروز نیز با همان عشق و همت پای کار هستند.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات به رزمایش ایثار در کارخانجات اشاره کرد و گفت: پیگیری کردیم در کارخانجات و مراکز صنعتی که پایگاه بسیج داریم یک رزمایش ایثار انجام دهیم و سعی کنیم که تولید و بهره وری را بالا ببریم؛ وقتی این را به کاخانجات اعلام کردیم پیش بینی ما حدود 400 کارخانه و پایگاه بود که اعلام آمادگی کنند ولی 560 کارخانه ابراز تمایل کردند . پیش بینی ما 45 هزار کارگر و 100 هزار ساعت کار شیفت ایثار بود و قرار بود فواید این کار به کارگران بازنشسته و محرومین همان حیطه جغرافیایی که کارخانه آنجا هست برسد.100 هزار کارگر در این رزمایش شرکت کردند؛ حتی کارگرانی که عضو بسیج نبودند .

وی به طرح های بسیج کارگران برای رونق تولید و حمایت از تولید ملی در قالب دو طرح " شهید کریمی و شهید برونسی» اشاره کرد و گفت: ما در سال گذشته دو طرح را در سازمان بسیج کارگران و کارخانجات و مرکز تولیدی پیگیری کردیم یکی طرح شهید برونسی که بحث حمایت از کالای ایرانی بود و بتوانیم در اقشار مختلف جامعه استفاده از کالا و دسترنج کارگر ایرانی رو فرهنگ سازی کنیم چون اگر تولید محصول ایرانی و کارگر ایرانی را  خودمان استفاده نکنیم و به ارتقا کیفت کمک نکنیم، هم کارخانه ما و هم کارگر ما برایشان مشکل بوجود می آید و با حجم زیادی بیکاری مواجه می شویم و مراکز تولید هم تعطیل می شوند .طرح دوم ما، طرح شهید کریمی بود که این طرح به عنوان طرح رفع موانع تولید نیز همچنان در حال اجرا می باشد. در طرح شهید کریمی در سال گذشته با توجه به پیگیری هایی که انجام شد توانستیم با همکاری وزارت صمت و دبیر خانه ستاد ملی رفع موانع تولید داشتیم حدود 280 کارخانه را از تعطیلی نجات و یا دوباره احیا کنیم .همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید یکسری مجموعه اتفاقاتی انجام بشود که ما شاهد جهش تولید باشیم.

ایشان در پایان گفتند: قطعا باید جلوی واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند گرفته بشود. جلوی قاچاق کالا گرفته بشود. کیفیت محصولاتمان را بالا ببریم . کارگران را آموزش بدهیم ؛ همه این اتفاقات باید دست بدهد تا در سال جدید در صنعت کشور شاهد جهش در تولید باشیم.تا علاوه بر اینکه بتوانیم نیاز مردم را برطرف سازیم تیاز کشور های همسایه ما در غرب کشور که 15 کشور با حدود 600 میلیون جمعیت  را نیاز برطرف کنیم و در حوزه صادرات هم موفق باشیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه