در نشست هیئت های اندیشه ورز استان یزد عنوان شد:

راه اندازی تعاونی خدماتی و رفاهی ویژه کارگران

کد خبر : 14356
شنبه 14 دی 1398 - 09:15

محمدرضا نیکنام مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد راه اندازی تعاونی خدماتی و رفاهی ویژه کارگران را از یکی مهمترین برنامه های هیئت اندیشه ورز در سال 98 عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، مجمع قشر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد با حضور مدیران ستادی و روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان، رئیس کانون کارآفرینی، نمایندگان پایگاه های بسیج در کارخانجات و مسئولین هیئت های اندیشه ورز استان با موضوعات مختلفی از جمله ایجاد اشتغال برای بسیجیان برگزار شد.

محمدرضا نیکنام مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد تشکیل هیئت های اندیشه ورز را در پیشبرد اهداف بسیج موثر دانست و گفت: وظیفه‌ی هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش های مختلف بسیج، ایجاد آمادگی بیشتر برای طراحی ماموریت ها در خدمات رسانی به قشرهای مختلف جامعه است.
نیکنام با اشاره به برگزاری منظم جلسات هیئت اندیشه ورز در سطح استان خاطرنشان کرد: موارد و مسائل مختلفی در جلسات هیئت اندیشه ورز مطرح شد که توسعه بسیج، بررسی و رفع مشکلات کارگاه های تولیدی و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب از مهمترین موضوعاتی است که در دست اقدام است.
وی راه اندازی تعاونی خدماتی و رفاهی ویژه کارگران را از یکی مهمترین برنامه های هیئت اندیشه ورز در سال 98 عنوان کرد.
مسئول هیئت اندیشه ورز در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 14 هزار شهید کارگر استان یزد گفت: در طول دوران چهل سالگی انقلاب ارزشمند اسلامی ایران، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تمام نقشه های خود را برای سرنگونی این نظام به کاربرده که با درایت مقام معظم رهبری و همراهی مردم ولایتمدار ایران، به نتیجه ای جز شکست نرسیده است.
باقیان جنگ امروز را جنگ اقتصادی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: همانگونه که دوران هشت سال دفاع مقدس ملت ایران با تمام توان به میدان آمده بودند، امروز نیز برای مقابله با جنگ اقتصادی که به مراتب از جنگ نظامی سخت تر است، باید از تمام ظرفیت های موجود بهره بگیریم.
وی ایجاد اشتغال و رونق تولید را مهمترین راه مبارزه با تحریم ها دانست و اظهار داشت: وظیفه مهمی که هیئت های اندیشه ورز باید به آن توجه داشته باشند تحقق شعار سال یعنی همان رونق تولید است؛ رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال برای متقاضیان کار برای خارج شدن از فشار اقتصادی ضرورت دارد.
باقیان در ادامه در مورد شرایط کنونی منطقه از لحاظ سیاسی، نظامی و اقتصادی صحبت هایی را ایراد نمود.
مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد نیز توانمندسازی کارگران را باعث بهبود کیفیت کالاهای داخلی دانست و افزود: آموزش کارگران و توانمند ساختن آنها باعث تلسط کارگر بر وظیفه خود می شود و در نتیجه علاوه بر اینکه باعث بالارفتن بهره وری و تولید می شود، امنیت شغلی کارگران را نیز به همراه دارد.
آیت اللهی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج مستضعفین گفت: اعطای مجوز مشاغل خانگی و مجوز راه اندازی مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی به بسیجیان توانمند باعث ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خواهد شد.
این مقام مسئول حمایت از مشاغل روستایی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعطای تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی گام موثری در جهت رونق دادن به روستاها و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها برداشت.
وی در ادامه در مورد طرحهای مشوق بیمه ای، مشاغل خانگی و مهارت آموزی در فضای کار واقعی توضیحاتی ارائه کرد و در پایان افزود: هم اکنون در استان 15 مرکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی داریم که با ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه های خدماتی، تولیدی، کشاورزی و .... ، صاحبان ایده و صاحبان منابع را به یکدیگر ارتباط می دهند.
سروان احمدی، کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ضمن ارائه مطالبی در خصوص انواع مواد مخدر و نحوه شناسایی آنها، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر را آسان تر از درمان اعتیاد عنوان کرد و همکاری شرکت ها و کارخانجات را در امر برگزاری کلاس های آموزشی ویژه کارگران در زمینه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر خواستار شد.
انتهای پیام/

 

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه