خودکفایی ۷۰ درصدی در تولید پله برقی

کد خبر : 5263
شنبه 30 مرداد 1395 - 13:18

وزیر صنعت گفت: در تولید پله برقی به ۷۰ درصد خودکفایی رسیده‌ایم.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی آسانسور و صنایع و تجهیزات وابسته در تهران با بیان اینکه در تولید پله برقی به ۷۰ درصد خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: به ۴ هزار پله برقی نیاز داریم که نشان‌دهنده افق روشن این صنعت است.

وی افزود: همه قطعات آسانسور در کشور استانداردهای خود را دارد و نظارت ویژه‌ای می‌شود و در این‌باره جای نگرانی نیست. نعمت زاده گفت: آنچه در غرفه‌های این نمایشگاه دیدم، موجب افتخار است، زیرا سازندگان و طراحان توانسته‌اند خیلی از اجزا و قطعات آسانسور مانند موتور، گیربکس و درهای اتوماتیک را بسازند.

وزیر صنعت با ابراز خشنودی از اینکه حدود ۸۰ درصد قطعات آسانسور در داخل کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی باید با شرکت‌های معتبر خارجی تولیدات مشترک داشته باشند و بازار صادراتی این کالا را بدست بگیرند.

همچنین علی‌اکبر ایلخانی رئیس اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران در این مراسم از رونمایی «نرم‌افزار جامع صنف آسانسور و الکترومکانیک» خبر داد و گفت: در یکی دو روز آینده از این نرم‌افزار رونمایی خواهد شد.

در این نمایشگاه شرکت‌های تولیدکننده داخلی و مونتاژکننده انواع قطعات آسانسور و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی، آخرین دستاوردها و تولیدات خود را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه