حلقه مربیان شجره طیبه صالحین بسیج کارگری سپاه روح الله برگزار شد

کد خبر : 2888
شنبه 28 شهریور 1394 - 11:26

حلقه مربیان شجره طیبه صالحین سازمان بسیج کارگری سپاه روح الله ، در محل سالن جلسات مرکز راهبردی ا قشار سپاه روح الله برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، در این جلسه که با حضور سرمربی قشر بسیج کارگری استان مرکزی و مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه روح الله برگزار گردید
حاج آقا الهی نیا سرمربی صالحین بسیج کارگری سپاه روح الله،  به بیان قسمتی از  تفسیر سوره مبارکه عصر پرداخت.

وی گفت: از نظر بسیاری از مفسران قرآن کریم اگر چه سوره مبارکه عصر دارای 3 آیه می باشد، اما تمام معارف اسلام در همین 3 آیه گنجانده شده است.
وی افزود: در آیه ابتدایی این سوره خداوند متعال  قسمی را یاد نموده اند که این بیانگر این است که موضوع مهم و با اهمیتی زیادی را می خواهند بیان نمایند.
عصر معانی زیادی را می تواند در بر داشته باشد مانند عصر زندگی پیامبر اکرم (ص) عصر امامت حضرت مهدی (عج) بر جامه اسلامی و ظهور ایشان و عصر به معنی زمان  و کدت عمر انسان، که باید توجه داشته باشد که روزی به پایان خواهد رسید و بیندیشد و از خود حسابرسی کند که چه کرده و آیا از عمرش به خوبی استفاده کرده است یا خیر.
ایشان به آیات بعدی سوره مبارکه عصر اشاره نمودند و بیان کردند: انسان با خسران و ضرر عظیمی مواجه است که آن هم گذر عمر و از دست رفتن این سرمایه گرانمایه است
در ادامه ایشان با استفاده از تفسیر آیه پایانی این  سوره مبارکه راهکار و علاج جلوگیری از این ضرر بزرگ را برای مربیان بیان نمودند:  "ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر"   4نکته  اساسی آخرین آیه  این سوره شریفه، برای جلوگیری از این ضرر عظیم یعنی گذر عمر است، که انسان با تدبر و اندیشیدن در این آیات می تواند این معاوف را دریافت نموده و راه فلاح و رسیدن به قله عرفان و معنویت را پیش گیرد.

در ادامه جلسه مربیان صالحین به بیان مطالبی در خصوص برنامه های حلقات صالحین در واحد های صنعتی، ارائه مشکلات و معضلات کاری و راهکار هایی برای ارتباط بهتر و بیشتر با مدیران کارخانجات و پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر برنامه های بسیج در واحد های تولیدی و صنعتی پرداختند.
انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه