مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

جایگاه مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد

کد خبر : 1865
دوشنبه 31 فروردین 1394 - 08:55

جهاندیده پیرامون نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: نقش و جایگاه مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

مهرداد جهان دیده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان درپاسخ به خبرنگار سازمان بسیج کارگری پیرامون مسئولیت بسیج کارگری در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: باعنایت به اینکه در دهه ی پیشرفت و عدالت قرار داریم، اقتصاد مقاومتی به عنوان شاه بیت مقابله با بحرانهای اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری در این دهه مطرح  شده است. بی تردید بسیج کارگری با توجه به  وسعت دیدی که دارد می تواند نقش موثری در این راستا ایفا  نماید. با این توضیح  که اصولا نیروی کار، سرمایه یک واحد تولیدی  وصنعتی  است ولذا چنانچه تفکر بسیجی در آن ظهور و بروز پیدا کند، بی گمان ضمن این که به بهره وری و تولید بیشتر، کمک شده است، بر ثبات سرمایه گزاری نیز کمک می شود که در نهایت می تواند کشور را با توجه به طرح موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر ی معظم انقلاب در برابر کوران بحرانها اقتصادی محفوظ بدارد. از همین رو بسیج کارگری می‌تواند با اشاعه این تفکر ناب، زمینه ساز ارتقاء بهره وری و توسعه اشتغال پایدار و تثبیت سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی اعم از صنعتی، تولیدی، کشاورزی، و...داشته باشد.

جهان دیده در پاسخ به این سوال که «نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی چیست؟» اظهار داشت: وقتی موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان یک هدف  تبیین می شود و آثار و برکات آن نیز ظهور و بروز پیدا می‌کند، قطعا مردم نیز همراه و همگام خواهند بود. اشاره می کنیم به تحریم های خصمانه ای که چندین و چند سال است بر مردم کشور ما از سوی دشمنان نظام و انقلاب سایه افکنده است و اگر تحمل و پایمردی مردم عزیز نبود، قطعا امروز به این سطح از پیشرفت در تمامی عرصه های علمی نرسیده بودیم ولذا می بینیم که نقش مردم در این جهت چگونه زمینه ساز توسعه ایران اسلامی شده است. نقشی که برگرفته از دیدگاههای اعتقادی مردم کشور ماست. در همین راستا، اطلاع رسانی و شفاف سازی می تواند بسیار اهمیت  داشته باشد. در عین حال نقش و جایگاه مردم  در تحقق اقتصاد مقاومتی بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند توسعه اقتصادی را به دنبال داشته باشد که در حوزه کاری ما توسعه اشتغال پایدار، توسعه واحدهای تولیدی، صنعتی و رونق اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه