در استان مرکزی رخ داد:

تولید محلول ضدعفونی کننده در شرکت پتروشیمی شهرستان شازند

کد خبر : 14824
پنجشنبه 29 اسفند 1398 - 11:48

محققین واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی شازند در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده و گندزدایی بر پایه الکل در این مجموعه شدند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و لزوم استفاده از مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، شرکت پتروشیمی شهرستان شازند استان مرکزی در اقدامی جهادی، محلول ضدعفونی کننده تولید و در اختیار مردم و مراکز بهداشتی قرار داد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: این شرکت در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی و مهار ویروس کرونا در کشور، در واحد پژوهش و فناوری، اقدام به ساخت و تولید محلول ضدعفونی کننده و گندزدایی الکلی کرده است.

ولدخانی افزود: محققین واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی شازند در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به تولید محلول ضدعفونی کننده و گندزدایی الکلی در این مجموعه شدند که این محلول ضدعفونی کننده بر اساس فرمولاسیون مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) است و بر پایه الکل و افزودنی نرم کننده مجاز تولید شده است.

به گفته وی: محلول ضدعفونی و گندزدایی الکلی تولیدی شرکت پتروشیمی شازند برای ضدعفونی کردن دست و سطوح تهیه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: این محلول در 2 پارت و به میزان ۱۰ هزار بطری ۲۵۰ و ۳۵۰ میلی لیتری و به صورت کاملاً رایگان در اختیار پرسنل شرکت و خانواده های آن ها قرار گرفته است، همچنین این محلول تولیدی به مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی، از جمله بیمارستان آیت الله خوانساری و تعدادی از روستاها از جمله روستای کزاز و در صورت نیاز در شهرهای منطقه نیز توزیع می شود.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، ماده ضدعفونی کننده حاوی الکل (مایع ، ژل یا فوم) به محصولاتی گفته می شود که برای استفاده در دست ها و به منظور غیرفعال کردن میکروارگانیسم ها و یا به طور موقت برای سرکوب رشد آنها طراحی شده باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه