نشست هیأت اندیشه ورز قشر کارگری - کرمانشاه

توسعه و ترویج گفتمان ولایت هدف اصلی استان

کد خبر : 12985
شنبه 21 اردیبهشت 1398 - 12:51

مسئول بسیج کارگری استان کرمانشاه: هم اندیشی و هم فکری برای توسعه و ترویج گفتمان ولایت و تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص شعار سال "رونق تولید" از اهداف اصلی بسیج کارگری می باشد

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور، اولین نشست هیأت اندیشه ورز بسیج کارگری استان کرمانشاه در سال 98، با حضور آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و عضو تشخیص مصلحت نظام ورئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ، رئیس هیأت اندیشه ورز بسیج کارگری و امیرحمزه خزایی مسئول بسیج کارگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به همراه تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل های کارگری و کارفرمایی در سالن آمفی تئاتر نیروگاه حرارتی بیستون برگزار شد.

سرهنگ خزایی مسئول بسیج کارگری استان کرمانشاه در ابتدای جلسه ضمن بیان اهداف و لزوم برگزاری جلسات هیأت اندیشه ورز، حضور نمایندگان  در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل های کارگری و کارفرمایی را مغتنم شمرده و اظهار داشت : شناسایی موانع اصلی تولید در سطح استان و ارائه راهکارهای مناسب برای برون رفت و رفع موانع تولید و اشتغال از اهداف مهم و اساسی می باشد.

ایشان در ادامه هم اندیشی و هم فکری برای توسعه و ترویج گفتمان ولایت، تحقق فرامین مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص شعار سال "رونق تولید" را از دیگر اهداف جلسات اندیشه ورز در حوزه قشرکارگری عنوان نمود و ادامه داد: جریان سازی فکری در سطح جامعه به خصوص در سطح جامعه کارگری، تولید فکر، ایده، راهبرد، راهکار و سازکار های مناسب برای ارتقا و اثربخشی بیشتر در بین قشر کارگری از مهمترین اهداف هیأت اندیشه ورز کارگری می باشد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و رئیس هیأت اندیشه ورز قشر کارگری در ادامه جلسه عنوان داشت: مأموریت هیأت های اندیشه ورز بعنوان بازوی توانمند درکنار مسئولان در راستای حل مشکلات و پیدا کردن نقاط ضعف و ارائه راه حل مناسب برای رفع این مشکلات است که خوشبختانه در استان با همت مسئولین بسیج کارگری و هم افزایی تشکل های کارگری و کارفرمایی روند رو به رشدی در این زمینه داریم .

عزیزی در ادامه گفت: هیات اندیشه ورز بسیج کارگری در استان کرمانشاه طرح های نوین در کیفیت بهره وری را دنبال می کند.

رئیس هیات اندیشه ورز کارگری استان کرمانشاه به کاهش نرخ بیکاری در استان در پایان سال 97 اشاره نمود و اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان بافعالیت تیم اقتصادی استان، دستگاه های اجرایی و دبیرخانه کارگروه اشتغال و ایجادزمینه جذب سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات، نرخ بیکاری به میزان 2 و نیم درصد کاهش یافته ولی همچنان بالاترین نرخ بیکاری کشور مربوط به کرمانشاه می باشد.

اولیا علی بیگی رئیس کانون شوراهای اسلامی کار کشور و دبیراجرایی خانه کارگر استان در ادامه به برخی مشکلات قشر کارگری اشاره نمود و گفت: هرجامعه‌ای كه از فرصت اندیشه و بازوی هنرمند كارگران استفاده بهتری کند، به توسعه وپیشرفت بیشتری دست خواهد یافت.

ایشان تحقق شعار رونق تولید را متوجه همه دستگاه های اجرایی و حتی وزارت دفاع و به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: کلید واژه رونق تولید در سرمایه کار و کارگر می باشد و اگر بخواهیم این شعار محقق شود باید به مقوله کار و کارگر در جامعه توجه ویژه و خاصی صورت بگیرد.

جهانبخش شکری رئیس کانون کارفرمایان و خانه صنعت و معدن استان به عنوان نماینده کارفرمایان استان در جلسه عنوان نمود: کارگران در طول مبارزات ستم‌شاهی ملت ایران، دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف سازندگی نقش به‌سزایی داشته‌اند و در دست‌یابی به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیزسهم عمده‌ای ایفا کرده‌اند.

احمد صفری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی درجلسه با اشاره به شعار سال "رونق تولید" از فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که دنباله شعار حمایت از کالای ایرانی و اهمیت آن از نظر معظم له می باشد، اظهار نمود: کارگران رکن اصلی شعار رونق تولیدهستند.

صفری ضمن بیان اینکه تا زمانی که بالاترین نرخ بیکاری کشوررا داشته باشیم نمی توان اذهان عمومی را در خصوص رشد و توسعه اقتصادی استان مثبت کرد، گفت: همه دستگاه های اجرایی در برابر کاهش نرخ بیکاری مسئول هستند و هیچ اداره یا سازمانی نمی تواند ادعا کند، نقشی در ایجاد اشتغال و تثبیت آن ندارد.

سید قاسم جاسمی دیگرنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هیات اندیشه ورز را اتاق فکر بسیج دانست و عنوان نمود: هیات اندیشه ورز در تمام صنوف تولیدی و خدماتی در سراسر کشور به منظور هم افزایی اقدامات تئوری و عملی در صنوف به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده و خوشبختانه در استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی تاثیر گذاربوده است.

آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته کارگر و ماه مبارک رمضان، یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی را برقراری عدالت اجتماعی برشمرد و ادامه داد: در پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی بر خلاف برخی نظریه پردازان غربی که رونق و رشد اقتصادی درعدالت را در تضاد می بینند و معتقدند برای رشد اقتصادی عدالت باید کنار گذاشته شود، در نظام اسلامی ما خوشبختانه عدالت اجتماعی و اقتصادی در سرلوحه امور اقتصادی کشور قرار دارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: بسیارخرسندیم که ارکان رشد و توسعه اقتصادی دور هم جمع شده اند با هم فکری و هم افزایی مسائل خود را مطرح می کنند و این رویداد را به فال نیک می گیریم و امید واریم که تاثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه