توسط بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفت:

توزیع 1000 بسته معیشتی در قالب کمک‌های مؤمنانه بسیج وزارت کار

کد خبر : 16044
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 13:45

فرمانده بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌در سومین مرحله از طرح کمک‌های مؤمنانه 1000 بسته معیشتی کمک مؤمنانه بسیجیان و کارمندان وزارت کار بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، احمد غریوی فرمانده مرکز معاونت بسیج وزارت کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه اجرای سومین مرحله کمک‌های مؤمنانه بسیجیان و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های زیرمجموعه در سالن ورزشی نگین گفت: در سومین مرحله از این طرح بیش از 1000 بسته مواد غذایی برای توزیع بین نیازمندان با کمک‌ها بسیجیان و کارمندان وزارت کار و زیرمجموعه تهیه شده و امروز توزیع می‌شود. 

وی گفت: در دو مرحله دیگر از توزیع کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان استان تهران که با همکاری بسیج مرکز وزارتخانه و سازمان‌های تابعه وزارت کار انجام شد.

فرمانده بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های خصوصی زیرمجموعه این سازمان تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و تاکنون 13 میلیون ماسک و گان توسط این کارگاه‌ها تولید و در استان تهران توزیع شده است و هنوز تولید ماسک و گان در کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه دارد. 

غریوی همچنین گفت: برای بسته‌بندی مواد ضدعفونی‌کننده در ورزشگاه شهید معتمدی 30 هزار بسته مواد ضدعفونی‌کننده تولید و بسته‌بندی کردیم و بین نیازمندان توزیع شد. 

به گفته وی، در دو مرحله قبلی کمک‌های مؤمنانه، بیش از 2 هزار بسته مواد غذایی در هر مرحله 1000 بسته با جمع‌آوری کمک‌های کارمندان و بسیجیان وزارت کار و سازمان‌های زیرمجموعه جمع‌آوری و بین خانوارهای نیازمند توزیع شد و الان در مرحله سوم، 1000 بسته کمک‌های غذایی شامل 10 کیلو برنج، روغن نباتی، رب، ماکارونی، تن ماهی، چای و ماسک است که با توجه به اینکه توسط کارمندان و بسیجیان ادارات کار و وزارت کار در استان تهران جمع‌آوری شده،‌این اقلام بین خانوارهای نیازمند و همچنین تعدادی از کارکنان این ادارات توزیع می‌شود.

وی در مورد شناسایی خانوارهای نیازمند گفت: لیست این خانوارها را از سپاه پاسداران استان تهران دریافت کرده‌ایم و همچنین تعدادی از نیازمندان بازنشسته و افراد تحت پوشش بهزیستی نیز معرفی شده‌اند.

غریوی در مورد اینکه آیا بسته‌های کمک معیشتی فقط با کمک مالی کارمندان و بسیجیان تهیه شده یا کمک دولتی هم بوده است، گفت: ای کالاها فقط توسط کمک نیکوکاران و کارمندان و بسیجیان وزارت کار و سازمان‌های زیرمجموعه جمع‌آوری شده و به افراد نیازمند پرداخت می‌شود و قطعا در آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. 

فرمانده بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 12 هزار و 500 نفر از کارمندان وزارت کار و سازمان‌های زیرمجموعه عضو بسیج هستند و علاوه بر این، این افراد را نیز کارمندان دیگر در این امر خداپسندانه کمک می‌کنند تا به نیازمندان کمک شود.

وی همچنین در مورد اینکه آیا برای توانمندسازی و ایجاد اشتغال فرزندان خانوارهای نیازمند هم کاری کرده‌اید گفت:‌ با توجه به اینکه 600 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در بحث مهارت آموزی با آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند برخی از فرزندان خانواده‌های نیازمند را هم برای حرفه‌آموزی به این مراکز معرفی می‌کنیم و همچنین 10 هزار آموزشگاه خصوصی هم وجود دارد که برخی از فرزندان خانوارهای نیازمند را برای حرفه‌آموزی معرفی می‌کنیم یا افرادی که نیازمند هستند را به سازمان بهزیستی معرفی می‌کنیم تا زیر پوشش حمایت آنها قرار گیرد.

به گفته غریوی، ارزش هر سبد غذایی که امروز توزیع می‌شود حدو 600 هزار تومان برآورد می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه