در روز بسیج کارگران و کارخانجات صورت گرفت:

توزیع همزمان 110 هزار بسته معیشتی در کشور/ تجلیل از کارگران عرصه تولید

کد خبر : 15023
دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 17:08

همزمان با هفته کار و کارگر و به مناسبت روز بسیج کارگران و کارخانجات، این سازمان در قالب طرح کمک مومنانه 110 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و کارگران آسیب دیده از کرونا در سرار کشور توزیع کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، همزمان با سالروز تشییع پیکر شهید برونسی و روز بسیج کارگران و کارخانجات، دکتر علی حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور به همراه دکتر میر مدیر عامل کارخانه شیر پاستوریزه پگاه تهران, سردار ذوالقدر معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثارالله و خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار،  ضمن بازدید از خط تولید کارخانه شیر پگاه تهران، از کارگران این واحد تولیدی که در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت سه شیفت مشغول کار بودند تا دچار کمبودی در حوزه مواد غذایی و لبنی در کشور نشویم با اهدای شاخه گل تقدیر و تجلیل به عمل آوردند.

 رعیتی فرد با اشاره به جمع آوری بسته های معیشتی توسط بسیج کارگران و کارخانجات در استان ها گفت: نهم اردیبهشت سالروز تشییع نمادین پیکر شهید برونسی و روز بسیج کارگران و کارخانجات می باشد، از این رو 110 هزار بسته معیتشی در قالب طرح کمک مومنانه به صورت همزمان در سراسر کشور توسط بسیج کارگران و کارخانجات استان ها توزیع می گردد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به مجاهدت های کارگران در ایام شیوع ویروس کرونا افزود: در بیش از 2500 کارخانه برنامه شیفت ایثار برگزار شد که در آن کارگران داوطلبانه و به صورت سه شیفت و بدون دریافت اضافه کار و یا پاداشتی مشغول کار و تولید می شدند تا در این شرایط حساس که از سمت دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ایران با تحریم های ظالمانه ای روبرو هستیم، دچار کمبودی در تأمین مواد غذایی ، بهداشتی و کالاهای اساسی مردم نشویم.

ایشان به برگزاری رزمایش های دفاع بیولوژیکی در کارخانجات مختلف در کشور اشاره و گفت: کارگران بسیجی کارخانجات و مراکز تولیدی کشوربه صورت خودجوش از همان ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور، به جهت جلوگیری از شیوع و گسترش این ویروس اقدام به ضدعفونی و گند زدایی محیط کارخانه نموده و غربالگری از کارگران به هنگام ورود به محل کار خود را به عمل آوردند.

 رعیتی فرد به همکاری مدیران کارخانجات در ایام شیوع ویروس منحوس کرنا اشاره و افزود: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور نیاز به اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده بیشتر شد که با توجه به تولید این اقلام توسط تعداد محدودی از کارخانه ها، این تولیدات عملا فقط پاسخ گوی نیاز مراکز درمانی و بهداشتی بود، از این رو بسیاری از مراکز تولیدی و کارخانجات با تغییر خطوط تولید خود و یا اضافه کردن خط تولید، به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده پرداختند که مردم برای استفاده از اقلام بهداشتی با مشکلی روبرو نشوند که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

وی افزود: کارگران ایران اسلامی با تلاش و کوشش در خط تولید مراکز تولیدی،نگذاشتند کمبودی در نیازها و به خصوص اقلام اساسی و خوراکی مردم عزیز به وجود آید.

در بخش دیگیری از این مراسم از تمثال شهید شاخص کارگری " شهید ناصر بختیاری" رونمایی، و خواهر بزرگوار شهید بختیار نیز به بیان بخشی از وصیت نامه این شهید والا مقام و سجایای اخلاقی ایشان پرداختند.

سردار شهید ناصر بختیاری از کارگران پر تلاش کارخانه ماشین سازی اراک بود و عمر گران بهای خود را صرف خدمت به مردم کشورش نمود و در بخشی از وصیت نامه خود خطاب به مردم آورده است که "  آگاه باشيد كه در اين برهه از زمان مسئوليت سنگيني بر دوش داريد و ما پاسدار خونهاي ريخته شده براي اسلام عزيز هستيم و بايد شما عزيزان پيام خون شهيدان و شعار آنها را با كار و كوشش در راه خدا به جهان صادر نمائيد و ثابت كنيد كه میتوانيم در پناه اسلام غيروابسته به ابرقدرتها باشيم و به شعار شهید بهشتي مظلوم كه باخون پاكش نوشت « استقلال ، آزادي ، جمهوري اسلامي » و ديگر شهدا تحقق بخشيم ".

در پایان از کارگران نمونه عرصه تولید به رسم یادبود تقدیر و تشکر به عمل آمد.

از دیگر برنامه های روز بسیج کارگران و کارخانجات، پایش سلامت کارگران شرکت پگاه و برگزاری شیفت ایثار توسط کارگران بسیجی در این واحد تولیدی بود.

این برنامه در مراکز استان ها با پایش سلامت کارگران، شیفت ایثار و کمک مومنانه در سراسر کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه