امام جمعه شهرستان دره شهر عنوان کرد؛

تعطیلی کارخانجات مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی است/ موفقیت بسیج در حوزه اشتغال و اقتصاد

کد خبر : 7793
یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 09:28

امام جمعه دره شهر گفت: تعطیلی کارخانه جات متعدد و همچنین ورود اجناس خارجی، نا امیدی تولید کنندگان و افزایش قاچاق مخالف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام و المسلمین  محمدجواد قنبربیگی  امام جمعه دره شهر در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری ایلام گفت: استان ایلام ازگذشته محروم بوده و سیاسی کاری بعضی ازمسئولان بر این محرومیت افزوده هرچند در برخی حوزه ها کارهای خوبی نیز صورت گرفته ولی می توانست بیشتر از اینها باشد.

وی اظهار کرد: اگر آقایان بجای حرف زدن و کارهای سیاسی، روی مسائل اقتصادمقاومتی متمرکز می شدند مطمئنا نتیجه بهتری عاید استان می شد.

امام جمعه دره شهر افزود: اگر نگاهی به طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر و هفته دولت بیاندازیم چندان اثری ازاشتغال نمی بینیم بلکه بیشتر بالابردن امار افتتاح مهم بوده است.

قنبربیگی بیکاری را معضل بزرگی عنوان و تصریح کرد: به دلیل رکود و بیکاری در استان افراد تحصیلکرده وقت خود را به بطالت می گذرانند و عملا بسیاری از انها به مرکز کشور یا خارج مهاجرت کرده اند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی از سوی دولت اشاره و بیان داشت: در کشور، استان و شهرستان  بسیاری از کارخانه هاتعطیل شده اند و قدمی برای راه اندازی انها برداشته نشده است و اگر یکی از حقوق‌های نجومی را در اختیار این کارخانجات می گذاشتند الان تولید و اشتغال در انها احیا شده بود.

امام جمعه دره شهر اظهار داشت: مسئولان باید تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار قرار داده اما متاسفانه اقایان فقط در سخنرانیها و تبلیغات به این موضوع اشاره میکنند و عملا کاری از انها دیده نمی شود.

حجت الاسلام قنبربیگی تعطیلی کارخانه جات متعدد، ورود اجناس خارجی، نا امیدی تولید کنندگان و افزایش قاچاق را عکس شعار سال دانست و عنوان کرد: تکرار اقتصاد مقاومتی در شعار دوسال اخیر رهبر نشان از نمره پایین دولت در این زمینه دارد و در استان نیز اقایان به جای پیگیری بحث اقتصاد مقاومتی به دنبال سیاسی کاری و بحثهای جناحی هستند.

امام جمعه دره شهر ، حمایت از شرکتها و تولیدی های تعلیق شده و به تبع ان اشتغالزایی خوب در منطقه ، افزایش روحیه جهادی  در مسئولان و حذر از شعار زدگی و همچنین تغییر مسئولان سیاسی کار و اوردن افرادی که دارای روحیه جهادی، بی حاشیه  و پیگیر ، تکیه بر نیروهای و استعدادهای داخلی و برخورد با نیروهای کم کار در زمینه اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکارهای افزایش اشتغال در استان عنوان داشت.

وی در پاسخ به سوال نقش یادواره شهدای بسیج کارگری و گرامیداشت آنها در جامعه کارگری عنوان کرد: همواره یادواره شهدا در هر زمان مارا به اهداف والای نظام امیدوار تر میکند و باید مسئولان عملکرد شهدا را که با دست خالی برای حفظ نظام اسلامی جهاد کردند سرلوحه و الگوی کاری خود قرار دهند.

قنبربیگی ادامه داد: با برگزاری یادواره شهدای کارگری مسلما روحیه کارگران زحمتکش ما برای اعتلای نظام اسلامی افزایش یافته و به تبعه ان بنیان تولید در کشور نیز تقویت می شود.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه