به همت بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام پذیرفت:

تثبیت اشتغال بیش از یکصد هزار کارگر در سه ماهه اول سال جهش تولید

کد خبر : 15622
یکشنبه 16 شهریور 1399 - 17:03

دکتر رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور: با پایش بیش از 260 واحد تولیدی و کارخانه در سراسر کشور که توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام پذیرفت، مشکلات 150 واحد تولیدی مرتفع و به روند عادی کار خود بازگشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، دکتر علی حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در سه ماهه اول سال 1399 که به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی سال جهش تولید نام گذاری شد، با پایش بیش از 260 واحد تولیدی و کارخانه در سراسر کشور که توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام پذیرفت، مشکلات 150 واحد تولیدی مرتفع و به روند عادی کار خود بازگشتند.

رعیتی فرد یکی از رسالت های بسیج کارگران و کارخانجات را رفع موانع تولید دانست و افزود: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور اقدامات گسترده ای را در خصوص حمایت از تولید و فرهنگ سازی استفاده از کالای ایرانی انجام داده که میتوان به طرح شهید برونسی و طرح شهید کریمی اشاره کرد.

وی افزود: ما در کشور کارخانجاتی داریم که مواد اولیه تولید می کنند و از آن طرف هم کارخانجاتی داریم که برای تولید نیاز به مواد اولیه دارند ولی به دستشان نمی رسد و دچار مشکل می شوند، با یک تعامل و همکاهنگی بین کارخانجات می شود بسیاری لاز مشکلات را مرتفع نمود.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در سه ماهه اول سال جهش تولید با پایش و بررسی هایی که انجام شد از بین 260 کارخانه، مشکل 150 کارخانه و مراکز تولیدی مرتفع گردید که به این ترتیب بیش از 100 هزار نفر اشتغال تثبیت گردید که این یک اتفاق بزرگ هست در حالی که ما در جنگ اقتصادی هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد لاستیک خودرو‌های سواری در کشور تولید می‌شود، اما این عدد برای لاستیک خودرو‌های سنگین حدود ۳۰ درصد است، افزود: می‌توان با حمایت وزرات صنعت، تولید داخل لاستیک‌های کامیون و اتوبوس را به ۶۰ تا ۷۰ درصد نیاز کشور افزایش داد.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور درخصوص مشکلات تولید و واردات مواد اولیه صنایع چوب و ام دی اف در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه براساس قانون تنفس جنگل ها، قطع درختان ممنوع شده است، مسئولان وزرات باید بگونه‌ای عمل کنند فعالان این صنعت از کمبود مواد اولیه آسیب نبیند.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه