صادقی فر در آئین امضای تفاهم نامه با بسیج کارگران و کارخانجات؛

بسیج، بهترین یار و همراه همیشگی جامعه کار و تولید

کد خبر : 15079
سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 - 00:55

در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه کشور در حوزه سلامت روان ، امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت و در هفته کارگر تفاهم نامه همکاری میان "ابراهیم صادقی فر" معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه و اجتماعی و"علی حسین رعیتی فر" مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشورمنعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور،معاون فرهنگی ، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود مشکلات ناشی از شرایط شیوع ویروس کرونا ، جامعه کار و تلاش کشورمان ضمن رعایت تمامی موارد بهداشتی و امنیتی در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند و بسیج کارخانجات نیز همواره در شرایط خاص نقش تاثیر گذاری در کاهش آسیب های اجتماعی کارگران داشته است .
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تبریک هفته کارگر با بیان اینکه اگر تلاش و همت جامعه کار و تلاش نبود در ایام سخت ناشی از همه گیر شدن ویروس کرونا به این راحتی نمی توانستیم با آن مقابله کنیم افزود: جامعه کارگری در تولید وسایل و لوازم مورد نیاز مثل محلول های ضد عفونی کننده ، دستکش و ماسک و سایر وسایل که حتی پیشرفته ترین کشورها هم با کمبود شدید آن مواجه شدند به خوبی عمل کرد .
صادقی فر گفت: با وجود اینکه مانند سال های قبل جشنواره های دسته جمعی را در هفته کارگر برگزار نمی شود ولی با درایت و حمایت شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ساختار برنامه های هفته کار و کارگر تغییرکرد و مقرر شداین برنامه ها از طریق فضای مجازی انجام و سایر برنامه ها از جمله معرفی کارگران نمونه نیز در این چار چوب برگزار شود .
وی بسیج را بهترین یار و همراه همیشگی جامعه کار و تولید دانست و افزود: بسیج کارگران و کارخانجات در این موقعیت بازهم به کمک جامعه کار و تولید آمد و امیدوارم با اجرای دقیق این تفاهم نامه تلاش شود تا خروجی آن مطلوب و در جهت کاهش آسیب های اجتماعی جامعه کار ، تولید ، شادابی و نشاط کارگران باشد.
مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات نیز با تبریک هفته کارگر و تقدیر از جامعه پزشکی کشور که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند افزود : کارگران و کارخانجات نیز با تلاش ها و زحمات خود نقش مکمل و تاثیر گزاری در این ایام دارند و کارگران کارخانجات ا با ایثار و رشادت اجازه ندادند که جامعه پزشکی احساس کمبود کند و در حقیقت این دو بخش مکمل یکدیگرند.
حسین رعیتی فر با بیان اینکه کارگران در این ایام با تلاش شبانه روزی واقعا ایثار کردند تا مردم هیچ کمبودی را حس نکنند افزود: بیشتر کشورهای مطرح جهان هنوزهم با کمبود وسایل و مواد ضد عفونی کننده مواجه اند ولی کارگران ما با شیفت کاری فشرده به نام شیفت ایثار، خیلی زود احتیاج جامعه پزشکی را برطرف کردند.
وی تصریح کرد : در کشور کارخانجات وجود داشت که وقتی کشور احساس نیاز کرد با گذشت و ایثار، خط تولید خود را تغییر دادند تا سهمی در سلامت و تندرستی جامعه داشته باشند .
خاط نشان می سازد؛ موضوع ارتقاء فرهنگ کار و بهره وری در جامعه کار و تولید، افزایش سطح توانمندی مقابله با آسیب های اجتماعی در کارگران، ارتقاء سطح دانش، شناخت و مهارت های زندگی در کارگران و خانواده های آنان ، توسعه و بهبود فعالیت های ورزشی و تفریحی در جامعه کار و تولید از جمله مهمترین مفاد تفاهمنامه همکاری بین معاونت امور فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات بود .

انتهای پیام/

منبع:مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه