با حضور دکتر رعیتی فرد انجام پذیرفت:

بررسی مسائل و مشکلات انجمن های صنفی کارگری استان تهران

کد خبر : 15252
چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 - 11:56

جلسه بررسی مسائل و مشکلات انجمن های صنفی کارگری استان تهران با حضور رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید .

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، جلسه بررسی مسائل و مشکلات انجمن های صنفی کارگری استان تهران با حضور علی حسین رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ، پروانه رضایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران ، یوسفی مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، احمد غریوی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از انجمن های صنفی کارگری شهرستان های استان تهران در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار گردید .

علی حسین رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کشور و تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر فعالیت واحد های تولیدی و صنعتی ، هماهنگی بیشتر بین تشکلات کارگری و کارفرمایی با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی را برای عبور از شرایط اقتصادی کشور در مقطع کنونی ضروری دانستند و به استفاده از ظرفیت تمامی تشکلات قانونی کارگری و کارفرمایی اشاره شده در قانون کار در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمودند .

یوسفی مدیر کل سازمان های کارگری و کارفرمایی ضمن تشکر از سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور برای ورود به موضوع تشکلات کارگری برای بررسی مسائل و  مشکلات عنوان شده  از سوی برخی از انجمن های صنفی کارگری به دفاع از عملکرد حوزه سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در تعامل با تشکلات یاد شده پرداخته و ضمن اشاره به افزایش میانگین رشد 71 درصدی در حوزه تشکلات کارگری و کارفرمایی در سال 1398 به نسبت سال گذشته و رشد کیفی تشکلات قانونی کارگری و کارفرمایی و تاکید بر ضرورت رشد و توسعه تشکلات کارگری و کارفرمایی وظیفه قانونی سازمان های کارگری و کارفرمایی با افراد متخلف در این حوزه را وظیفه سازمان متبوع خود اعلام و برخی اقدامات انجام گرفته و برخورد های صورت گرفته با این افراد را در راستای انجام وظایف قانونی آن حوزه اعلام نمودند .

پروانه رضایی مدیر کل تعاون ، کار ور فاه اجتماعی استان تهران ایجاد آرامش در محیط های کاری را اولویت اداره کل استان تهران دانسته و برتداوم این آرامش با همکاری و هماهنگی تشکلات کارگری و کار فرمایی تاکید نمودند . ایشان اضافه کردند بدون سه جانبه گرایی نمی توان موضوعات روابط کار را مدیریت کرد و باید این تعامل و هماهنگی حفظ و ادامه پیدا کند . در شرایط فعلی اقتصادی کشور هماهنگی و تعامل بین تمامی افراد دخیل در حوزه کارگری و کارفرمایی ضروری بوده و برخورد با سعه صدر با جامعه هدف اداره کل تهران را یکی از دلایل آرماش موجود در جامعه هدف خود اعلام کردند . ایشان افزودند  باید سعی و تلاش کنیم تا مسئله و مشکل برای خودمان درست نکنیم . این جلسات برای گفتگو و مفاهمه می باشد و ما از تشکیل این قبیل جلسات استقبال می کنیم و لازم است مسائل گفته شده و راهکار های مناسب اتخاذ شود چون هدف همه ، واحد است و برای رسیدن به این هدف واحد باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشیم .

در ادامه جلسه مقرر شد جلسات کارشناسی و فنی دیگری در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران برای پیگیری موارد مطرح شده تشکیل گردد .
انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه