در راستای طرح "ایران یار"- آذربایجان شرقی

بازدید دانش آموزان از شرکت ایدم ( تولید کننده موتور های دیزلی )

کد خبر : 12408
یکشنبه 14 بهمن 1397 - 08:44

در راستای طرح "ایران یار" دانش آموزان هنرستان فنی چمران و دبیرستان میثاق استان آذربایجان شرقی (شهرستان تبریز) از شرکت ایدم که تولید کننده موتور های دیزلی می باشد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی، تعداد 160 نفر از دانش آموزان هنرستان فنی چمران و دبیرستان میثاق تبریز در قالب طرح  "ایران یار" که با هدف حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود، با حضور در شرکت ایدم تولید کننده موتورهای دیزلی ، از فعالیت های این واحد بازدید به عمل آوردند .

شرکت ایدم در سال 1348 با سرمایه مشترک ایران و آلمان تحت لیسانس شرکت دایلمر آلمان در منطقه شهرک صنعتی غرب ( قراملک ) به منظور تولید موتورهای دیزلی سبک ، نیمه سنگین و سنگین تاسیس و در سال 1350 به بهره برداری رسید.

این شرکت علاوه بر تامین موتور دیزل برای ایران خودرو دیزل و صادرات به کشور آلمان، محصولات خود را به کشورهای مختلف دیگر نظیر امارات، ترکیه ، سنگاپور، عربستان و آفریقای جنوبی صادر می کند. و در سال های1380 و 1389 به عنوان صادر کننده نمونه کشور و در طی یازده سال متوالی از سال 1380 لغایت 1390 به عنوان صادر کننده نمونه استانی انتخاب شده است.

در این بازدید ابتدا دانش آموزان در سالن آموزش شرکت حاضر شدند و فیلمی از فعالیت های شرکت برای آنها نمایش داده شد و مسئول آموزش شرکت توضیحاتی در خصوص خط تولید شرکت و چگونگی فرآیند تولید ارائه و سپس دانش آموزان از خط تولید شرکت بازدید کردند .

طرح ملی" ایران یار" در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی در کشور در حال اجرا میباشد ، این طرح شامل سه مرحله بوده که  در مرحله نخست دانش آموزان از خطوط توليد کارخانه ها بازديد مي کنند ، در مرحله دوم کارفرمايان با حضور در مدارس به تشريح فعاليت هاي توليدي خود مي پردازند و در مرحله سوم مسابقه فرهنگی هنری از جمله: روزنامه دیواری، عکس و عکس نوشته، نقاشی،کاریکاتور و متن ادبی (داستان، شعر ، دلنوشته )و...  بین دانش آموزان ایران اسلامی  در مقاطع مختلف برگزار می شود.در هر استان به 40 نفر از دانش آموزان برگزیده در مسابقات جوایز داده  و تقدیر به عمل می آید .

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه