مسئول بسیج کارگری کرمان:

اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است

کد خبر : 610
دوشنبه 4 دی 1391 - 22:52

در بازدید مسئول سازمان بسیج کارگری استان کرمان ازحوزه کارگری ناحیه کهنوج و پایگاههای شهید برونسی و شهید شهسواری که دیروز انجام شد وی با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای کارگران عزیزبه آنان توصیه نمود درهمه حال گوش به فرمان ولایت باشند تا همگی باهمدلی وهمکاری گامهای بلندی درجهت ساختن ایران اسلامی بر داریم.

 

حمیدرضا حسین خانی مسئول سازمان بسیج کارگری استان کرمان گفت اين روزها در حالي بحث از اقتصاد مقاومتي در كشور مطرح است كه در غرب نيز سخن از اقتصاد رياضتي است و امكان دارد اين تصور به وجود بيايد كه هر دو يكي هستند و حال آنكه بين اين دو، تفاوت بسيار زيادي است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتي ضمن حفظ ميزان رشد اقتصادي به دنبال آن هستيم كه الگويي موفق از اقتصاد اسلامي- ايراني ارائه دهيم و ما به دنبال مردمي كردن اقتصاد هستيم و حال آنكه در اقتصاد رياضتي، بريدگي هرچه بيشتر مردم از اقتصاد وجود دارد و دولت براي تأمين هزينه هاي خود، روي مردم فشار مي آورد تا آنها هزينه ها را پرداخت كنند؛ مانند افزايش ماليات و كاهش حقوق مردم و... و حال آنكه در كشور ما نه تنها چنين فشاري نيست، بلكه دولت از طريق پرداخت يارانه، بخشي از هزينه مردم را نيز تأمين مي كند.

وی در ادامه با اشاره به این نكته که غربي ها با بحران اقتصادي شديد مواجه هستند كه نشانه هاي آن، رشد منفي بازار بورس آنها و بدهكاري هاي بسيار زياد تا مرحله ورشكستگي است افزود: این در حالي است كه در كشور ما شاخصه هاي رشد بورس مثبت است و حتي ركوردزني مي كند و از طرفي نه تنها بدهكار نيستيم، بلكه براي چندين سال ذخيره ارزي داريم.

وی در خصوص مصرف زدایی نیز افزود: مردم ما نيز مردمي پرمصرف هستند، با متعادل كردن مصرف و پرهيز از اسراف، موجب تقويت بنيه اقتصادي كشور شويم و بايد سعي كنيم فرهنگ دوري از تجملات و ساده زيستي را در ميان مردم گسترش دهيم. از ساخت فيلم هايي كه مصرف گرايي و تجمل گرايي را رواج مي دهند، جلوگيري كنيم و در عوض، فرهنگ ساده زيستي و دوري از تجملات را به عنوان يك ارزش اجتماعي و فردي گسترش دهيم. بهترين الگوي قرآني درباره مديريت مصرف، اقدام حضرت يوسف در دوران وزارت و حكومت خود بود كه سعي كرد در هفت سال وفور نعمت، مصرف را به شدت مهار كند تا بتواند قسمت مهمي از توليدات كشاورزي را براي سال هاي سختي كه در پيش بود، ذخيره سازد.

وی در پايان با اشاره به فرمايش حضرت علي (ع)  که فرمود «عليكم بالجد و الاجتهاد و التاهب والاستعداد» (بر شما باد به تلاش و سخت كوشي و مهيا شدن و آماده گشتن) افزود: در اقتصاد مقاومتي با تلاش و سخت كوشي و مهيا شدن و آمادگي مي توان به موفقيت رسيد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه