احیاء روغن نباتی شیراز با پیگیری های بسیج کارگران و کارخانجات

کد خبر : 14215
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 11:43

نتیجه بخش بودن پیگیری های بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس در جهت رفع مشکلات کارخانه روغن نباتی شیراز

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، شرکت روغن نباتی شیراز با 70 سال تجربه، در زمینه تولید روغن های نباتی جامد ، مایع و مارگارین قنادی فعالیت می کند.

مجموعه روغن نباتی شیراز، روغن گیری از انواع دانه های روغنی را هم در دستور کار خود داشته ومجهز به واحد قوطی سازی و چاپ فلز جهت تولید قوطی های مورد نیاز خود بوده است.

این کارخانه با ظرفیت تولید اسمی روزانه ۴۵۰ تن و سالانه ۱۲۰۰۰۰ تن انواع روغن، دارای آزمایشگاه آکرودیته اداره استاندارد استان فارس می باشد.

با توجه به مشکلات بوجود آمده برای این شرکت، تعداد زیادی از کارگران آن اخراج و هم اکنون حدود 173 نفر در سه شیفت در کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز مشغول فعالیت هستند و میزان تولید روزانه کارخانه به حدود60 تن و ماهیانه بين 1500 الي 1600 تن کاهش پیدا کرده است که البته ظرفيت توليد كارخانه در هر ماه تا 3000 تن هم مي تواند برسد.

از محصولات تولیدی این مجموعه می توان به: روغن نیمه جامد خانواده بدون ایزومر ترانس، روغن مایع آفتابگردان، کلزا، سرخ کردنی و مخلوط، روغن مایع سویا فله مخصوص مصارف صنایع غذایی و تولید کنندگان سوسیس و کالباس، روغن قنادی مخصوص مصارف قنادی ها، بیسکوئیت، لبنیات و بستنی، کره گیاهی (مارگارین) برای سفره، صنایع لبنی و قنادی اشاره نمود.

بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس در جهت بهبود شرایط این کارخانه و کارگران شریف آن در قدم اول و با هماهنگی های انجام شده با جمعی از مسئولان استانی و خبرنگاران از کارخانه بازدید به عمل آوردند.

پس از بازدید میدانی از کارخانه و بررسی مشکلات و موانع پیش روی آن، تمام تلاش ها در راسطای رونق بخشی مجدد به کارخانه روغن نباتی شیراز به کار گرفته شد  تا  با حل مشکلات این کارخانه، گامی بزرگ در راستای دستور مقام معظم رهبری  مبنی بر رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار برداشته شود.

پیگیری های بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس سبب شد تا مدیر عامل این کارخانه متعهد شود تا علاوه بر پرداخت حقوق معوق کارگران بدهی های شرکت به بیمه، دارایی و ... را نیز تسویه نماید، دادستان استان فارس هم قول داد تا با پیگیری های قانونی مشکلات این کارخانه بزرگ را مرتفع نماید.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه