سردار رعیتی فرد:

آسیب دیدن یک میلیون کارگر در روزهای کرونایی

کد خبر : 17127
دوشنبه 22 شهریور 1400 - 10:09

سردار رعیتی فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور گفت: در طرح شهید سلیمانی بر اساس آمار و اطلاعاتی که بدست آمد، در اثر شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از یک‌میلیون کارگر آسیب‌دیده و شغل خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، سردار علی حسین رعیتی‌فرد رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در در استان گیلان با بیان اینکه قرارگاه زیستی بسیج تا نابودی کامل کرونا در کنار کادر درمان است، اظهار کرد: از اسفند ۹۸ قرارگاه زیستی در بسیج تشکیل و از این ظرفیت بسیار زیاد در بسیج در کمک به کادر درمان استفاده‌شده و موج‌های کرونا با سختی‌های فراوان کنترل شد.

وی یکی از اهداف بسیج را کاهش دغدغه مردم در روزهای کرونایی دانست و گفت: بسیج از اولین روزهای کرونا پای‌کار بوده و همواره تلاش کر  تا دغدغه مردم در روزهای کرونایی کاهش پیدا کند.

سردار رعیتی فرد در طرح شهید سلیمانی با تأکید بر لزوم اجرایی درست طرح واکسیناسیون در کشور بیان کرد: بسیج همواره تمامی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در کرونا هم شاهد انجام این امر بودیم و تشکیلات بسیج به‌عنوان خادم ملت در خدمت مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته رعیتی‌فرد واکسیناسیون مردم یکی از اهداف طرح شهید سلیمانی در کشور بوده و این مهم در کشور باقدرت و در گیلان با شدت و ضعف در حال انجام است.

وی از آسیب دیدن یک‌میلیون کارگر در کشور در روزهای کرونایی خبر داد و افزود:  بر اساس آمار و اطلاعاتی که بدست آمد، در اثر شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از یک‌میلیون کارگر آسیب‌دیده و شغل خود را از دست دادند لذا باید در طرح شهید سلیمانی و توزیع بسته‌های معیشتی به این قشر از جامعه کمک شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور روند اجرای طرح شهید سلیمانی در گیلان علیرغم وجود کمبود واکسن در این استان را مناسب دانست و تصریح کرد: در بازدیدی که امروز از پایگاه‌های واکسیناسیون در گیلان داشتیم روند واکسیناسیون مناسب بوده و اگر تأمین واکسن به‌موقع به گیلان تعلق گیرد بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بسیج توان انجام واکسیناسیون مردم در سریع‌ترین زمان ممکن را دارد، اظهار کرد: سپاه این آمادگی را دارد به هر میزان که به گیلان واکسن برسد واکسیناسیون را به‌طور شبانه‌روزی انجام دهد زیرا توان بسیج بسیار زیاد و ارزشمند است.

سردار محمد عبدالله پور با قدردانی از همراهی مردم در کنترل کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: مردم گیلان در همه عرصه‌ها به‌ویژه کرونا پیشتازی کرده به‌طوری‌که در مساجد خود مردم‌ طرح واکسیناسیون را ساماندهی ‌می‌کنند.

وی با درخواست از مسؤولان وزارت بهداشت در خصوص اختصاص واکسن به مقدار لازم به گیلان افزود: علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته میزان واردات واکسن در کشور در استان گیلان ملموس نبوده است.

به گفته فرمانده سپاه قدس گیلان در طول ایام کرونا ۴۳۰‌ هزار بسته معیشتی و از اول ماه محرم تاکنون ۱۶ هزار بسته معیشتی در گیلان و در بین نیازمندان توزیع شده است.

عبدالله پور همچنین از تهیه ۵۹۸ کپسول اکسیژن در گیلان توسط سپاه قدس، بسیج و خیرین خبر داد و گفت: در شروع پیک پنجم کرونا میزان مصرف اکسیژن در بیمارستان‌های گیلان به دلیل درگیری ریه بیماران کرونایی افزایش‌یافته بود که با پیگیری‌های صورت گرفته ۵۹۸ کپسول ۴۰ لیتری اکسیژن تهیه و‌ در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفت.

رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی گیلان اظهار کرد: استان گیلان از وضعیت قرمز کرونایی خارج‌شده و تمامی شهرستان‌ها به‌جز املش در وضعیت نارنجی کرونایی هستند.

ارسلان زارع با اشاره به شکننده بودن شرایط کرونا در گیلان گفت: علیرغم کاهش نسبی کرونا در گیلان و خروج از شرایط قرمز ولی عادی‌انگاری ممکن است شرایط گیلان را بار دیگر بحرانی کند.

وی نقش واکسن در کاهش آمار مرگ‌‌ومیر کرونایی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: بنا بر اعلام وزارت بهداشت ۲۵ استان کشور ازجمله گیلان درروند نزولی کرونا بوده و دراین‌بین نقش واکسن بسیار تأثیرگذار بوده است.

زارع با ابراز خرسندی از افزایش تولید واکسن برکت در کشور گفت: در خصوص تولید واکسن داخلی اقدامات مؤثر شکل‌گرفته که نتیجه آن افزایش تولید واکسن برکت بوده و  در زمینه واردات واکسن هم تحرکی بزرگ اتفاق افتاد و چندین برابر ماه‌های گذشته واردات واکسن انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه