واردات ژلاتین های خوکی به کشور

کد خبر : 3803
سه شنبه 13 بهمن 1394 - 10:22

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،محمدابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص کاربرد ژلاتین گفت:  ژلاتین مصرف خوراکی در ...

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،محمدابراهیم کریمی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص کاربرد ژلاتین گفت:  ژلاتین مصرف خوراکی در صنایع غذایی و هم در صنایع دارویی و حتی صنایع نظامی کاربرد دارد البته موضوع مصرف این ماده در صنایع غذایی برای ما بیشتر اهمیت دارد.

کریمی در خصوص تولید کننده های ژلاتین اظهار داشت: کشورهای محدودی  توانایی تولید ژلاتین را دارند که بحمدالله در کشور ما هم یک کارخانه ای با ظرفیت 50 درصد مشغول به کار است که البته با تحقیق هایی که به عمل آوردیم به یک کارخانه تولید ژلاتین تعطیل شده در مشهد هم رسیدیم.

رییس بسیج کارگری در مورد واردات این محصول گفت: با بررسی آمار گمرگ به این نتیجه رسیدیم که در سال 93 سه هزار تن ژلاتین از 14 کشور وارد شده است؛ از طرفی با پیگیری این موضوع از طریق متخصصین فن و با توجه به میزان قیمتی که برای این ژلاتین ها ثبت شده است -که مستند هم است به این نتیجه رسیدیم- که به احتمال قوی مقداری از این ژلاتین ها مربوط به خوک باشند(خب خوک یک حیوان نجس العینی است)

کرمی در مورد توانایی تولید این محصول در داخل کشور افزود: با بررسی های انجام شده در مورد کارخانه قزوین که با 50درصد ظرفیت کار می کند و همچنین کارخانه تعطیل شده در مشهد به این نتجیه رسیدیم که با حمایت از این دو کارخانه می شود در تولید ژلاتین خودکفا شد.

وی ادامه داد: وقتی ما میبینیم همچنین توانایی در کشور است باید با حمایت جلوی واردات بی رویه این ماده را گرفت تا در آینده به فکر صادارات هم باشیم.

 کریمی در پایان گفت: الان تولید ژلاتین در داخل را در دستور کار قرار داریم که با عنایت بسیج مهندسین و  رییس سازمان بسیج و با توجه به فرمایشات رهبری، متخصصین و مهندسین مربوطه را دور هم جمع کنیم تا به نتایج بهتری برسیم و موانع را از سر راه برداریم.

 

انتهای پیام/پ

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه